Hirdetés

Saját filmes stúdiót nyitott a PlayStation, jönnek az adaptációk

|

A Sony nem akarja külsős stúdiókra bízni a legnagyobb játékai feldolgozását, inkább a saját kezébe veszi az irányítást.

Hirdetés

Nem nagyon van olyan videojáték adaptáció, ami hatalmas siker lett volna, elrettentő példából azonban annál többet láttunk, gondoljunk csak az Assassin's Creedre, a trilógiának tervezett Warcraftra, vagy épp a készülő Sonicra.

Hirdetés

Éppen ezért is nem tartotta annyira jó ötletnek a PlayStation, hogy a nagy vászonra küldjék az Unchartedet vagy a The Last of Ust. Most azonban úgy néz ki, hogy valami elindult, a vállalat ugyanis megalapította a PlayStation Productionst, amit Asad Qizilbash vezet, a munkát pedig Shawn Layden személyesen felügyeli majd. A The Hollywood Reporternek adott interjúban elmondták, hogy 25 évnyi játékfejlesztési tapasztalattal, valamint rengeteg fantasztikus játékkal és történettel a hátuk mögött elérkezettnek látták az időt, hogy más médiumok felé is nyissanak, és a tévék, mozik illetve streaming platformok felé is terjeszkedjenek.

Ahelyett, hogy licencelnénk az IP-ket más stúdióknak, sokkal jobb megoldásnak tartjuk, hogy magunk készítsük el az adaptációkat. Egyrészt mert jobban ismerjük az alapanyagot, másrészt pedig tudjuk, hogy mire vágynak a PlayStation rajongók. Az elmúlt másfél-két évet arra fordítottuk, hogy megértsük az iparágat. Beszélgettünk írókkal, rendezőkkel, producerekkel, még Kevin Feige-vel is, hogy alaposan belelássunk a dologba. Megnéztük, hogyan csinálta meg a Marvel a képregényekből a filmes világ legnagyobb durranását. Elég nagyképű lenne azt mondani, hogy a Marvel nyomdokain akarunk haladni, de kétségtelenül inspirálódtunk a dologból.

Laydenék tisztában vannak vele, hogy egy játékot nem lehet egyszerűen átültetni egy filmbe. 

Elég megnézni egy adaptációt, és azonnal látszik, hogy az író vagy a rendező egyszerűen nem értette meg, hogy miről is szól az egész. Az a kérdés, hogy hogyan lehet 80 órányi gameplay-t átültetni egy filmbe. A rövid válasz az, hogy sehogy. Fogod a világot, és abból kiindulva írsz egy történetet kifejezetten a filmes közönségnek. Nem próbálod meg elmesélni megint a játék sztoriját. És ez a sztori határozza majd meg a formátumot. Oda visszük az alkotásokat, ahová a legjobban passzolnak. A minőség kulcsfontosságú, meg kell állnia a helyét mint önálló film vagy sorozat. Ez az egyetlen léc, amit meg kell ugranunk. Az a kérdés, hogy kategóriáján belül képes-e felvenni a versenyt a legjobbakkal.

A terjesztésbe besegít majd a Sony Pictures, de a gyártásért teljes egészében a PlayStation felel.

Azért hoztuk létre ezt az egészet, hogy minden az irányításunk alatt álljon a rendezőtől a színészeken át a megfelelő íróig. Nem akarunk semmit elsietni. Nem tűztük ki célul, hogy melyik évben mennyi sorozatot kell piacra dobni. Ez egy szerelemprojekt, Nagyon szeretném, ha mi lennénk az első vállalat a gaming szcénában, akik maradandót tudnak alkotni egy teljesen másik médium számára is.

Ti melyik PlayStation játékot látnátok legszívesebben film vagy sorozat formájában?

Még van mit mesélnünk neked, minden érdekességet megtalálsz itt!

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)