Hirdetés

Quake III Arena - a legjobb játékosokat is legyőzte a Google mesterséges intelligenciája

|

Négy évig tartott az MI "edzése", ma azonban már a legjobb emberi csapatokat is felülmúlja.

Hirdetés

Lehet, ha a Skynet ma ébredne öntudatára, akkor nem lennénk még akkora bajban, de Quake-ben azért nagyon csúnyán kikapnánk a masináktól.

Hirdetés

A Google mesterséges intelligenciák fejlesztéséért felelős részlegének, a DeepMindnak hála a Quake 3 botjai hatalmas megbízhatósággal verik meg a legjobb emberi játékosokat is, ami elnézve az MI-k pár évvel ezelőtti állapotát, ez tényleg komoly teljesítménynek számít. A DeepMind 30 gépi ellenfelet fejlesztgetett és képzett ki arra, hogy jóval a legjobb emberi játékosok szintje felett teljesítsenek a Capture the Flag játékmódban.

A cégnél nagy vadra lőttek, hiszen nem az volt a cél, hogy a botokat egy bizonyos szabályrendszert követve megtanítsák a játékra. Ehelyett egy dinamikusabb módszert alkalmaztak, ahol véletlenszerűen generált pályákkal biztosították azt, hogy az MI alkalmazkodjon a környezetéhez és a különböző szituációkhoz, ezáltal egyszerre több stratégiát elsajátítva. Innentől fogva azonban ugyanazt ismételgették újra és újra, hiszen a mesterséges intelligencia több mint 450 ezer órát töltött azzal, hogy a zászlófoglalós játékmódot gyakorolja. Ötperces meccsekkel telt a felkészítés, ami azt jelenti, hogy durván négy éven keresztül zajlott az MI tökéletesítése. A program ez idő alatt nem csak az alapokat, de azt is megtanulta, hogyan dolgozzon együtt csapatként, és ijesztő mód még az ellenfél kezdőpontját is sikerrel tudta "kempelni".

A tesztelés végén a DeepMind szervezett egy bajnokságot, ahol kétfős csapatokkal (ember az emberrel, bot a bottal, de voltak vegyes összeállítások is) zajlottak a küzdelmek, a gépekből álló csapatok pedig 74%-os győzelmi aránnyal zárták a tornát. A legsikeresebb emberi csapat mindössze 52%-os arányt tudott produkálni. Ha ezt a teljesítményt át szeretnénk váltani az Élő-pontrendszerbe, akkor a gépek kicsivel 1600 pont alatt lennének, míg a jobb emberi játékosok 1300 pont körül mozognak, az átlag pedig az 1100-at sem éri el.

Mindeközben Elon Musk OpenAI-ja egy botokból álló Dota 2-es csapat megalkotásán dolgozik, szóval fel kell kötnünk a gatyát!

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)