Hirdetés

Többen is megpróbálták felvásárolni a Life is Strange fejlesztőjét

|

A kiadóvá bővült Dontnod azonban makacsul kitart a függetlensége mellett.

Hirdetés

Napjaink játékiparát az olyan tőkeerős szereplők dominálják, mint például az elképesztő felvásárlási tempót diktáló Embracer Group, a nagy múltú kiadókba is lelkesen invesztáló Tencent, vagy éppen a Bethesdát szőröstől-bőröstől felfaló Microsoft. Persze nem minden stúdió rohan a gazdag tulajdonosjelöltek karjaiba, a Life is Strange-et is fejlesztő párizsi Dontnod például mindent elkövet az önállósága megőrzéséért.

A tavaly saját marketinges és terjesztői részleget is létrehozó cég CEO-ja, Oskar Guilbert nemrég egy interjúban mesélte el az amerikai IGN-nek, hogy már többen is megpróbálták felvásárolni őket, ám eddig mindenkit elhessegettek.

"Hogy őszinte legyek, több ajánlatot is visszautasítottunk. Sokan vannak, akiket érdekel a játékipar, és egyfajta új El Doradót látnak benne a befektetési lehetőségek szempontjából. Mi például januárban 40 millió eurót gyűjtöttünk a befektetőinktől. Ám számunkra nagyon fontos volt, hogy a legrégebbi részvényesek továbbra is többségben maradjanak és őrizzék a cég függetlenségét. Ez tényleg fontos nekünk."

- mondta a vezető, utalva a Tencent 5%-os részvényvásárlására is.

Guilbert úgy látja, hogy a Dontnod csakis önállóan fejleszthette ki azokat a játékokat, melyek végül egybeforttak a cég márkanevével. A stúdió jelenleg a kiadói lét kihívásaival ismerkedik, a saját címek gondozása után nemrég az első külsős patronáltjukat is bejelentették.

Hirdetés

Az interjúban Xavier Spinat, a Dontnod kiadójának feje is megszólalt, aki leszögezte, hogy a terjeszkedés nem mehet a minőség rovására:

"Nem szeretnénk két év alatt olyan kiadóvá válni, amely évente 10 játékot jelentet meg. Célunk, hogy megőrizzük a kínálatunk következetességét és minőségét, és továbbra is erősen pártoljuk a fejlesztői elképzeléseket."

Spinat szerint mindez a függetlenség megőrzését szolgálja, ahogy az is, hogy a kiadói szerepvállalás révén több lábon állhatnak, így akkor sem kerülhet veszélybe a működésük, ha egy játék nem lesz átütő siker.

Beszélgetnél velünk erről a hírről?

Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!

Ez pedig bölcs belátásra vall, hiszen a Dontnod legutóbbi nagy projektjei nem igazán hozták azt a szintet, amit a 2015-ös Life is Strange képviselt. A Life is Strange 2-ben az összképet némiképp javító utolsó epizód ellenére is sokan csalódtak, a Tell Me Why sem rengette meg a világot, a januárban megjelent Twin Mirror pedig kifejezetten összecsapottnak tűnt.

A Life is Strange következő, True Colors című epizódját a Before the Stormot is jegyző Deck Nine rakja össze, a pletykák pedig arról szólnak, hogy a Square Enix többé nem is engedi a sorozat közelébe a Dontnodot. 

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)