Hirdetés

Tudod, melyik játék indult még hasonlóan problémásan, mint a Cyberpunk 2077?

|

Nyilván finoman szólva sem zökkenőmentes a Cyberpunk 2077 startja, de meglepően gyorsan kiment a fejünkből, hogy nagyjából ugyanez volt a helyzet a The Witcher 3: Wild Hunt esetében is.

Hirdetés

Jelenleg a játékostársadalom nagy része a CDPR hosszú ideje készülő, és háromszoros halasztás után végre megjelent játékával, a Cyberpunk 2077-tel van elfoglalva. Vagy azért, mert teljesen elvarázsolta őket a játék, és minden szabadidejüket Night Cityben töltik, vagy pedig azért, mert fel vannak háborodva a technikai hibák, bugok és glitchek tömkelege miatt. A csalódottság nyilván érhető, a Cyberpunk 2077 átlagon felüli játékmenetébe, kivételes narratívájába csúnyán belerondítanak a különféle hibák, melyeket persze a fejlesztők próbálnak minél előbb orvosolni. 

Bár a most debütált konzolgeneráció gépein, PlayStation 5-ön és Xbox Series X-en is akad gond bőven a játékkal, a legszomorúbbak most mégis azok a pajtások, akiknél még az előző generáció legelső masinái, a 2013-as dundi Xbox One-ok és PS4-ek csücsülnek a tévé alatt. Ezeken a hét esztendős vasakon ugyanis egészen borzalmasan fut a Cyberpunk 2077. Nehéz megmondani, mit kellett volna tennie a CDPR-nak ebben a faramuci helyzetben.

Világos, hogy a már 2013-ban is gyengének számító első Xbox One egészen egyszerűen fizikailag képtelen egy ilyen grandiózus játékkal elboldogulni.

Azt viszont nem tehetik meg, hogy egy adott generációból kiválogatják a gyengébb konzolokat, ha Xbox One X-en elindul a Cyberpunk 2077, akkor sima One-on is futnia kell. Nem volt ebben a patthelyzetben jó megoldás. Ha teljesen törlik az előző generációs megjelenést, akkor is a népharagot vonják magukra, hiszen arra a generációra volt bejelentve a játék, a potenciális vásárlók úgy érezhették volna, hogy elvettek tőlük valamit.

Hirdetés

Márpedig az mindenképp a CDPR számlájára írandó, hogy legyünk mi vásárlók esetenként bármennyire is túlérzékeny kis hópelyhek, ők mindig megpróbálnak fair módon bánni velünk. Így történt ez most is: kiadtak egy bocsánatkérő közleményt, egyúttal biztosítottak mindenki arról, hogy PlayStation és Xbox konzolokon is megadják a pénzvisszafizetés lehetőségét azoknak, akik nem elégedettek a Cyberpunk 2077-tel - ez semmilyen módon nem lenne kötelező, ha az adott platform digitális piacterében nincs refund, akkor ez nem jár együtt automatikusan azzal, hogy a kiadó kárpótolja a népet. A CDPR mégis megteszi ezt, és hosszasan bocsánatot is kér mindenkitől. 

*Frissítés: közben a CDPR tisztázta a helyzetet, és elmondták, a visszafizetés az adott platformok, tehát a Sony és a Microsoft hatályos szabályzata alapján történik, a játék nem részesül egyedi elbírálásban, viszont ők maguk nyújtanak segítséget azoknak, akik automatikusan lepattannak a supportról, nekik a helpmerefund@cdprojektred.com címre kell írniuk - úgyszintén azoknak is, akiknek egy hagyományos bolt nem veszi vissza a példányát.

És tudjátok, mikor került sor egy ugyanilyen bocsánatkérésre? Öt évvel ezelőtt, a The Witcher 3: Wild Hunt megjelenését követően. 

Igen, hiába tartják sokan máig a The Witcher 3-at a világ legjobb játékának, Ríviai Geralt utolsó kalandja is bővelkedett bugokban és glitchekben a kezdeti időszakban. Érdemes újra elolvasni a játékról eredetileg 2015-ben írt, tavaly decemberben pedig a GSO-ra újra feltöltött tesztünket, melyet anno Mocsy, HP és Chava közösen szerzett. A teszt végi pro- és kontra felsorolásnál (ez a játéktesztjeinkben mára már "ami tetszett" és "ami nem tetszett" szekciókra módosult) bizony ott figyelnek a következő pontok is:

  • A konzolportok akadoznak
  • Bugok és sok javítanivaló

És nem mi voltunk az egyetlenek, akiknek feltűnt ez. Öt évvel ezelőtt közel annyi mém és vicces kép született a különféle mókás technikai paradoxonokról a The Witcher 3 kapcsán, mint amennyi ilyen kis fricskával most ekézik a Cyberpunk 2077-et. Egyáltalán nem véletlen, hogy 2015-ben is bocsánatkérésig fajult a dolog, sőt a játék 1.12.1-es frissítésével bekerült egy ingame üzenet is egy levél formájában. Egy ősi toronyban találhattuk meg a csontvázat, akinél ott lapult a szóban forgó levél, illetve egy Pang of Conscience ("a lelkiismeret gyötrelme") nevezetű ezüstkard. 

A levélben egészen pontosan ez olvasható:

"[olvashatatlan töredék] ... mindannyian hibázunk, mert tévedni emberi dolog. A legfontosabb az, hogy az ember tanuljon hibáiból. Ha valami elromlik, meg kell javítani. És ha tévedésünk másnak árt, akkor a károsultat kárpótolni kell felborzolt idegei és idővesztesége miatt."

Gáláns gesztus, pontosan az ilyenek miatt (is) szereti annyira közönsége a CDPR csapatát. 

Teljesen bizonyos, hogy az elkövetkező hetekben, hónapokban sokat fog javulni technikailag a Cyberpunk 2077, és abban is bízhatunk, hogy a 2021-ben érkező nagy next-gen update új szintre emeli majd a játékot PlayStation 5-ön és Xbox Series X-en. Csodát persze nem várhatunk, valószínűleg sosem fog úgy futni a 2013-as konzolokon, mint az álom.

Az viszont egyértelmű, hogy még csak öt évnek sem kell eltelnie, jóval hamarabb a feledés jótékony homályába merül az összes technikai baki és a kezdeti botladozás, a játékosok pedig csak és kizárólag arra fognak kristálytisztán emlékezni, mennyi csodálatos órát töltöttek el Night Cityben, milyen sok feledhetetlen kalanddal ajándékozta meg őket a CDPR, és mennyire szeretnének majd valami ehhez hasonlót egyszer egy újabb játékban is átélni. Egy újabb RPG-ben a lengyel csapattól, ami lehet, hogy ismét bugosan indul majd, és amit egy kis idő elteltével megint csak jobban imádunk bármi másnál.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)