Hirdetés

Így készült a Vakondok 4 - ezért került ennyibe a játékfejlesztés

|

Ma mobiljátékokat szinte bárki tud fejleszteni, különösebben nagy költségek nélkül. Évtizedekkel ezelőtt azonban még egészen más volt a helyzet.

Hirdetés

A korábbi Vakondok epizódok itt vannak, nézzétek meg mind:

1. rész2. rész3. rész4. rész5. rész6. rész7. rész8. rész9. rész, 10. rész, 11. rész, 12. rész, 13. rész, 14. rész, 15. rész, 16. rész, 17. rész, 18. rész, 19. rész, 20. rész, 21. rész, 22. rész, 23. rész, 24. rész, 25. rész, 26. rész, 27. rész, 28.rész

Három-, öt-, sőt tízezer dollárba is fájhatott régen egy fejlesztői rendszer, ezért a játékfejlesztés hőskorában csak kevesek kiváltsága volt az, hogy saját videojátékot alkothattak. Ma viszont a mobilos piac elképesztő népszerűségének köszönhetően már mondhatni bárki tud fejleszteni mobiljátékokat. Más kérdés persze, hogy megfelelő marketinges háttér nélkül a sikerre elég csekély az esély. Többek között erről is mesélt Kádas Gábor a legújabb Vakondok werk videóban.

Kádas Gábor Angliában járt középiskolába, ahol nagyon megszerette a számítástechnikát. 17 évesen már kisebb programokat, játékokat írogatott, amiket az angol Personal Computer World újságnak küldözgetett be, akik 10-20 fontot fizettek egy-egy ilyen programkód közléséért. Miután 1981-ben hazaköltözött Magyarországra, látta a tv-ben a Novotrade felhívását, amiben ötleteket gyűjtöttek számítógépes játékok írásához. A Novotrade irodájától tíz perc sétára lakott, így gondolta benéz hozzájuk. Mivel már volt tapasztalata játékok programozásában, és folyékonyan beszélt angolul, így egyből fel is kérték, hogy segítsen a több mint 1000 beérkező pályázat előválogatásában, és a kiválasztott pályamunkák angolra fordításában. Ezek után egyik barátjával közösen maga is belekezdett egy lovas játék elkészítésébe, de a Novotrade-en keresztül az a visszajelzés jött Angliából, hogy tele van ilyenekkel a padlás, így a Novotrade nem foglalkozott vele. Ekkor Gábor maga indult neki, hogy kiadót találjon, és az angol Firebird meg is vette a játékot, ami Super Rider néven jelent meg 1985-ben. Ekkor vált ki Gábor a Novotrade-ből, és kezdett saját maga játékfejlesztésbe. Az angol Firebird kiadó annyira meg volt elégedve a játékaikkal, hogy majdnem ők kapták a világsikerré vált Elite valamelyik másik platformra való átírásának feladatát is, de ez a munka végül nem jött össze.

Gábor 1986-ban visszament Angliába, ahol 1989-ig a King's College-on tanult. Miután elvégezte az egyetemet, 1990-ben kiköltözött Kanadába. Itt egyéb munkák mellett két évig dolgozott azon, hogy újra játékfejlesztésbe kezdhessen amerikai kiadóknál. Nemsokára át is költözött Kaliforniába. Megalapította Human Soft nevű cégét, melynek amerikai részlege intézte a kiadókkal való kapcsolattartást, magyarországi leányvállalatánál pedig maguk a fejlesztések folytak. Olyan játékok kerültek ki a magyar fejlesztők kezei közül, mint például a SegaSoft-nak készül multiplayer tengeralattjárós játék, a Fatal Abbys. Rengeteg ismert játék átiratát is ők készítették különböző platformokra, mint például az Amigára átírt Super Street Fighter II Turbo, vagy a Gameboy Advance-re készült Tomb Raider: Legend sorozat. Olyan kiadóknak fejlesztettek játékokat, mint például Activision, Disney Interactive, Eidos vagy Codemasters.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)