Hirdetés

Így készült a Vakondok 4 - ez a játék nem véletlenül volt végigjátszhatatlan

|

White Viper fejlesztése nem haladt elég gyorsan, ezért a készítők a brutális nehézséggel oldották meg azt, hogy a kiadó ne jöjjön rá, csak két pályát alkottak meg belőle.

Hirdetés

A korábbi Vakondok epizódok itt vannak, nézzétek meg mind:

1. rész2. rész3. rész4. rész5. rész6. rész7. rész8. rész9. rész, 10. rész, 11. rész, 12. rész, 13. rész, 14. rész, 15. rész, 16. rész, 17. rész

A szűkös határidők miatt a fejlesztőknek gyakran elég furcsa trükkökhöz kellett folyamodniuk. Tilesch Ferenc, például most arról beszél a legújabb Vakondok werkfilm epizódban, hogy a White Viper fejlesztését rendhagyó módon oldatták meg. A csak két pálya készült el, ezért a másodikat olyan nehézre alkották meg, hogy lehetetlen legyen továbbjutni rajta. A kiadó imádta a nekik kiküldött verziót, csupán annyit kértek, legyen egy picit könnyebb a játék.

Tilesch Ferenc környezetében már korán megjelent a számítástechnika, mert édesapja volt az, aki az ESzR 1010-es számítógépet behozta a Videoton gyártásba, amiből később az R10-es gép lett. A gimnáziumban, ahova járt, volt is egy ilyen R10-es gép, de a szekrénnyi szerkezettel akkor még csak játszadoztak. Az áttörést az hozta, amikor egyik barátjának édesapja Amerikából hozott egy Commodore 64-et, azon okból kifolyólag, hogy bár fogalma sem volt róla mi az, de kint ölték egymást érte az emberek. A barátja viszont kamerát szeretett volna, mert operatőrnek készült, így bedobta a C64-et a sarokba. Ott látta meg nála Ferenc álmai nagy vágyát, egy valódi személyi számítógépet. Barátja azt mondta, ha kell neki, vigye.

Ferenc pedig neki is állt BASIC-ben egy assembly editor írni, majd abban assembly kódokat, de nem volt még akkor konkrét célja amit meg akart volna valósítani. Aztán elkerült egy helyre, ahol egy C64-es logisztikai programot használtak, amit Ferenc katasztrofálisnak érzett, illetve úgy gondolta, ő ilyet egy hét alatt tudna írni. Megkérdezte, hogy ezt hol vették és mennyiért. Azt mondták neki a Novotrade-ben vették ötvenezer forintért (egy zsigulit akkoriban százhúszezerért lehetett kapni). Úgyhogy Ferenc másnap már ment is a Novotrade-be, hogy "itt vagyok, én egy hét alatt írok egy ilyen programot, hol lehet a pénzt felvenni?" A Novotrade-ben pedig nagyon megörültek neki, mert ugyan újabb logisztikai programot nem terveztek fejleszteni, de épp nagy szükségük volt egy programozóra egy akkor induló játékfejlesztésben. Ez a White Viper volt.

A fejlesztés nem volt sétagalopp, mert a Novotrade úgy vette át az angol kiadótól a fejlesztést, hogy ott már dolgozott rajta két ember, de az egyik öngyilkos lett, a másik pedig állítólag megzavarodott. De a kiadás dátuma már be volt jelentve, így valakinek gyorsan le kellett fejlesztenie a játékot. Ferenc a fejlesztés során a többiektől tanult bele a játékspecifikus dolgokba, és nem is sikerült a lehetetlen rövid határidőig befejezni a játékot, de megoldották, hogy a kiadó ne tudja meg. Hogy hogyan, azt a werk videóban meséli el Ferenc.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)