Hirdetés

A legújabb YouTube-divat a dráma, ez pedig nagyon nagy baj

|

A YouTube világában rohamosan terjedő új trend nem csak kiábrándító, de egyenesen veszélyes is.

Hirdetés

Valamilyen szinten mindenre igaz, hogy csak egy reakció valami másra. Igaz ez az emberekre is, mikor cselekednek, viszont igaz lehet ez egy nagyobb platfomra, amelynek saját közössége van: először csak a körülötte lévő világra reagál, de ahogy növekedik, előbb-utóbb elkerülhetlenül önálló életre kel. Ez történik most a YouTube-on is, viszont ez olyan tünetekkel és következményekkel jár, amik nagyon elszomorítóak.

Aki járt mostanában a YouTube-on és körbenézett a legnagyobb csatornákon, az észrevehette, hogy valamiért egyre több helyen jelennek meg videók, ahol kedvenceink (mint pl. PewDiePie, az oldal legnépszerűbb videósa) a YouTube jövőjéről beszélnek. Ez nem véletlenül van így, ugyanis sajnos a videómegosztó legújabb divathulláma a dráma: ahogy egyre több saját celebritást termel ki magának az oldal, úgy egyre inkább megnövekedett az igény az olyan csatornákra, amelyek kifejezetten a hírességek körül kialakult vitákkal foglalkoznak. Ez szerintem már önmagában is elég szomorú, viszont sajnos nem ez a legnagyobb baj.

Az ilyen csatornák, mint pl. notórius Keemstar által vezetett Drama Alert sokszor jutnak téves következtetésekre, vagy terjesztenek hazugságokat másokról, kizárólag a nézettség érdekében. Ez mindegy lenne, ha nem nézné ezt az egészet senki, de elképesztő számokat sikerül elérni ezekkel a műsorokkal, tehát a téves információk nagyon messzire eljuthatnak és hatalmas személyes kárt okozhatnak. Ezt azért tehetik meg, mert a YouTube-os bulvárra nem vonatkoznak azok a fajta tartalmi megkötések, amelyek mondjuk a TMZ-re, vagy ha mégis, ezeknek a betartását nem ellenőrzi senki. Pont ez a kolléga volt az, aki nem is olyan régen pedofíliával vádolt egy idős, RuneScape rajongó bácsit, csak mert hasonlított valaki másra. Na most az egy dolog, hogy a bulvárra van kereslet, de a pletykálás és a hitelrontás között van egy éles, szemüveg nélkül is könnyen észrevehető határ.

Káros csatornák kapcsán gyakran előkerül még a fiatal LeafyIsHere, aki több mint kétmillió követővel rendelkezik annak ellenére, hogy a videói nem túl fantáziadúsak: kiválaszt magának valakit az interneten, akit tíz percen keresztül fikáz és gúnyol, miközben a képrenyőn CS-zik. Azért elszomorító az ilyen csatornák népszerűsége, mert egyrészt semmiféle valódi értéket nem teremtenek, másrészt népszerűségükkel egyfajta dominóeffektust indítanak el: ha a feltörekvő tartalomgyártók azt látják, hogy ez megy jól, akkor egy idő után mindenki ilyet akar majd csinálni. Így volt ez a reakcióvideókkal, a let's playekkel és a kicsomagolós videókkal is.

Ami igazán szomorú ebben, hogy Keemstar és társai teljesen félreértik a problémát, amit létrehoznak. Ők úgy gondolják, hogy az emberek igényt tartanak erre a fajta műsorra, ami még igaz is lehet, viszont azt nem veszik észre, hogy a YouTube felhasználóinak kipécézésével és bemocskolásával monopóliumot építenek a félelemre, amivel gátolják a közösség további növekedését. Ha a tartalomgyártóknak attól kell tartania, hogy valaki hazugságokat terjeszt majd róluk vagy viccet csinál belőlük, akkor inkább nem fognak tartalmat gyártani, ha így biztonságban maradhat az identitásuk és a megítélésük. Hány innovatív és frappáns videó fog a kukába jutni azért, mert páran mások kárából élnek meg? Hogy fogják valaha is ezeket a modern, "digitális celebeket" komolyan venni, ha ők a saját lábukat rúgják ki?

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)