Hirdetés

A Fekete Párduc 2 miatt jutott kevesebb erőforrás a Kvantumánia effektjeire?

|

Szakemberek beszéltek arról, miért lett olyan, amilyen az új Hangya-film CGI-a.

Hirdetés

Nagyon érdekes A Hangya és a Darázs: Kvantumánia helyzete. Bár ez kapta a széria legrosszabb értékeléseit, az első hétvége mozis eredményei mégis felülmúlták az elődökéit (persze az már más kérdés, hogy hosszútávon mennyire lesznek hatással a bevételre a negatív vélemények). A kritikusok sok más mellett a látványt is bírálták: nemcsak azt, hogy az előző részek kreativitása átment egy CGI-orgiába, hanem azt is, hogy a vizuális effektusok nem mindig festettek túl jól, élen MODOK-kal. 

Sokakban felmerülhetett a kérdés, mi miatt történhetett ez, és természetesen felmerült az is, hogy újfent a Marvel Studios és a speciális effektekkel foglalkozó szakemberek nem éppen fényes kapcsolata állhat a háttérben, és szimplán nem volt elég idő vagy erőforrás jobb CGI-ra. 

Hirdetés

A Vulture új cikke pontosan ezzel a témával foglalkozik, és a honlap újságírójának nevüket elhallgató VFX-szakemberek nyilatkoztak arról, hogy mi történt: szerintük költségvetési gondok álltak a háttérben. Egyikük - aki a Marvel Studios számos alkotásán dolgozott - elmondta, hogy a Fekete Párduc 2 egyszerűen magasabb prioritást kapott az első rész sikere és Chadwick Boseman halála miatt, és csak egy kisebb csapat dolgozott az új Hangya filmen.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Akadt olyan is, aki nem érezte azt, hogy háttérbe lett volna szorítva Scott Lang visszatérése, viszont ő a nem éppen ideális munkakörülményeket nevezte meg a fő problémának. A két filmen körülbelül egyszerre kellett dolgozniuk, és állítólag hónapokon keresztül akár heti 80 órát is robotoltak, hogy végezni tudjanak mindennel, különösen akkor, amikor a projekt utolsó harmadában és negyedében még változtatásokat is kért a Marvel, ami sok feszültséget, zűrzavart és terhet jelentett mindenki számára. A szakemberek szerint nem tudtak mit tenni, muszáj volt különböző trükköket bevetniük és megvágni vagy megváltoztatni egyes jeleneteket, hogy pénzt és/vagy időt spóroljanak, vagy elfedjenek olyan részleteket, amikkel nem tudtak volna elkészülni határidőre. 

Ráadásul a forgatás során rögzített jelenetekkel sem volt minden rendben. A nyilatkozók egyike szerint voltak esetek, amikor nekik kellett kitalálni, hogy nézzen ki egy adott jelenet vagy akció, például amikor a címszereplő áthatol valamin. Akkor gondolkodtak el rajta, hogy miért nem úgy vették fel, amilyenre szerették volna, miért nekik kell újraalkotniuk, összerakniuk egy színészi alakítást? Rengeteg utómunkát igényeltek, rengeteg időt elvettek minden mástól. 

Egyikük egészen odáig ment, hogy kapzsiságról beszélt, amiért az illetékesek nem fordítanak több pénzt a VFX-szakemberek munkájára és nem adnak elég időt nekik, ehelyett hagyják őket kiégni. A Marvel korábbi effektművésze, Dhruv Govil korábban azt írta, hogy túl sok kollégát látott már összeomlani a túlterheléstől, miközben a Marvel szorosabbra zárja a pénztárcát, a probléma viszont az, hogy a vállalat túl nagy, azt követelhet, amit csak akar - és ez egy mérgező kapcsolat.

Talán ezeknek az egyre hangosabb elégedetlenkedő hangoknak is köszönhető, hogy a Marvel Studios lassít a tempón, kevesebb sorozatot gyárt a Disney+-ra és a filmeket is szellősebben küldi a mozikba, legutóbb a Marveleket halasztották el

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)