Hirdetés

MIPCOM 2016 - Japánon a világ szeme

|

Idén sem kellett csalódnunk a televíziós döntések legfontosabb színteréül szolgáló Cannes-i MIPCOM vásárban.

Hirdetés

Áprilisban már beszámoltunk a 2016-os MIPTV-ről, idén októberben azonban a rendezvény nagyobb testvére, a televíziós vásárok legrangosabbika, a MIPCOM sem maradhatott el. A Cannes-i rendezvény egészen pontosan október 16-20-ig tartott, és ismételten megfordult itt a tévés világ színe-java. 

Bár a MIPCOM-ot minden évben a francia Riviéra fényesen csillogó városában rendezik, egy ország évről évre kvázi rendezővé válhat a "Country of Honour" cím birtokosaként. Ezt a titulust tavaly Törökország tudhatta magáénak, 2016-ban azonban Japánon volt a sor. A Côte d'Azuron, de természetesen legfőképpen Cannes-ban így most pár napig minden a szigetországról szólt. Nem véletlen született meg ez a döntés, a japán filmipar tökéletesen megérett a feladatra. Csak a felszínes szemlélő gondolhatja azt, hogy az ázsiai televíziós piac kizárólag animéket és az európai nézőknek furcsa valóságshow-kat termel ki. Persze azért tévedés ne essék, ezekből sincs hiány.

Japánban hosszú idő óta keveredik a keleti és a nyugati kultúra, a hagyományok tisztelete, illetve a hihetetlen technológiai fejlődés. A televíziózás is viszonylag korán elterjed az országban, azt első adások még 1953-ban indultak, 1960-ban pedig már színes műsort is élvezhette a japán tévénézők. A technológia iránti elhivatottságukat jól tükrözni, hogy az 1964-es tokiói olimpiai volt az első az ötkarikás játékok történetében, amit nemzetközileg is sugároztak, így az egész világ szurkolhatott saját sportolóiért. Több, mint ötven év elteltével most is a fejlődés éllovasai között tarthatóak számon, gőzerővel haladnak a 4K/8K korszak, illetve a Video-on-Demand szolgáltatások felé. 

Mindehhez persze tevékenyen hozzájárulnak a japán óriásvállalatok is, éppen ezért senki sem csodálkozhatott azon, hogy a 2016-os MIPCOM megnyitóját Kazuo "Kaz" Hirai, a Sony Corporation elnöke és ügyvezetői igazgatója vezényelte le. Az Sony szolgáltatta egyébként a technológiát az egész megnyitó ünnepséghez, ahol káprázatos, 4K-s látvánnyal nyűgözték le a jelenlévőket. Japánban a televíziós sorozatok esetében is teljesen kézenfekvő a 4K melletti döntés, a MIPCOM-on is bemutatott Moribito: Guardian of the Spirit fantasy sorozat folytatása is fel van már vértezve ezzel a technikával. A Moribito II négy évvel az eredeti széria után játszódik (ami egy híres japán regénysorozaton alapul). 

Ezen a drámai elemeket is felvonultató fantasy sorozaton kívül is bőséggel akadtak japán drámák a MIPCOM-on, sőt egy külön díj is fűződik hozzájuk. 2009 óta ugyanis minden évben kiosztják a legjobb japán drámának járó MIPCOM Buyers' Award nevezetű díjat. A főleg európai vásárlókból álló zsűri ezt annak az alkotásnak adja át, amit saját maguknak is szívesen megvásárolnának. 

A médiafogyasztói szokások folyamatosan változnak, ezt a szakmai résztvevőinek is folyamatosan nyomon kell követniük. Japánban drasztikus számban nő azok száma, akik mobiltelefonjukon és egyéb okoseszközeiken élvezik a különböző streamelt műsorokat, ehhez pedig a szolgáltatók is igazodnak. A nyugati világ sem maradhat le ebben a szélsebes versenyben, a 2016-os MIPCOM-on pedig bebizonyosodott, hogy a szigetország minőségi tartalomgyártói technikai színtéren is az élvonalat képviselik. 

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)