Hirdetés

Assassin's Creed 2 Discovery - iPhone/iPod Touch teszt

|

Ezio oldalról is megmutatja magát.

Hirdetés

Nem újdonság a kézikonzolokra és mobiltelefonokra készült játékok történetében az oldalra scrollozós megoldás alkalmazása, hiszen egy TPS átültetésének legmegfelelőbb és leghatásosabb módja ez. Az Assassin's Creed sorozat első része is megjelent iPhone-ra, nem régen pedig a második rész „portolása" követte.

Szalad, szalad, szalad, ugrik, szalad...

Az Assassin's Creed 2 Discovery főszereplője ugyancsak Ezio Auditore da Firenze, ám a történet egy külön szálat dolgoz fel, ami a konzolos illetve PC-s verziókban nincs benne. Ezio ezúttal Spanyolországba utazik, hogy segítse ottani kollégáit, s kiszabadítsa őket az inkvizíció fogságából. Ugyan a kameranézet változott, a játék lényege nem: miközben őrületes sebességgel vagyunk képesek szaladni, falra mászni, vagy halált megvető bátorsággal beleugrani egy szénakazalba, minél óvatosabban és észrevétlenebbül kell eljutnunk A pontból B pontba. Ezalatt persze ellenséges katonák figyelik lépéseinket, és a futás-leszúrás-futás tovább kombó nem feltétlenül fog működni. Ha egymás után négyszer észrevesznek minket, kezdhetjük elölről a küldetést. Azonban ha elég ügyesen tudunk odalopakodni az egészségünkre meglehetősen káros őrök mögé, egy látványos mozdulatsor keretében leszúrhatjuk őket, így már nem jelentenek problémát többé. Ezzel is vigyáznunk kell, mert időközben érkezhet valahonnan egy másik őr is, akire nem számítottunk, aztán ő kezd el csapkodni minket.

Ám ebben az esetben könnyedén felvehetjük vele a harcot, és a támadás gomb megfelelő ritmusú nyomkodásával olyan kombóval sorozhatjuk meg, amit nem lesz esélye kivédeni. Védekezni úgy lehet, ha nem nyomunk semmit, ekkor sérthetetlenek vagyunk a közelharci támadók ellen, azonban a nyilasok (akik egyébként a játék legidegesítőbb részét képezik) ilyenkor is képesek ránk tüzelni. Ha az ellenfél támad, és jó pillanatban nyomjuk meg az ellentámadás gombot, akkor egyetlen pontos szúrással véget vethetünk tartalmas életének. Ha lement az életünk, azt poszterek letépésével tudjuk visszatölteni, ami fura, ugyanakkor nem rossz megoldás. A poszterek kinézetét a menüben található Wanted! menüpontban megváltoztathatjuk bármilyen képre, ami a konzolunkban található. Ezt a játék átkonvertálja rajzolt stílusúra, hangulatosabbá téve azt.

2D, mégis 3D

A játék grafikája mondhatni lenyűgöző, úgy tűnik, a Griptonitenál kihozták a maximumot a konzolból. Annak ellenére, hogy az oldalra scrollozós platformjátékok többsége kétdimenziós, itt három dimenzióban csodálhatjuk a kalandokat. Talán amibe beleköthetünk, az a szövegek betűstílusa, valahogy nem illik a játék egészének dizájnjához. De ez persze apróság. Az irányítás nem túl bonyolult, a bal lent található (vagy jobb lent, attól függ, a beállításokban melyik verziót választottuk) csúszósávval mozgatjuk Ezio-t vízszintesen, ha kicsit toljuk valamelyik irányba, lopakodó módban, ha pedig teljesen, akkor gyorsrohanásban. A lopakodó módot egyébként külön is be lehet kapcsolni, ezzel nem fordulhat elő az, hogy véletlenül túlhúzzuk a sávot, és emiatt vesznek minket észre. A falakon mászni csak nem-lopakodó módban lehet, ám akkor semmi más gombot nem kell nyomni, elég, ha a fal felé mozgunk, és úgy tartjuk.

Ezen kívül még három gomb van, egyik a támadásra, másik az ugrásra, harmadik pedig a lopakodásra/gurulásra/ellentámadásra.Könnyen el lehet sajátítani, senkinek nem lesz vele gondja. Amivel gond lehet, hogy a pálya egyes részei néha túl közel vannak a képernyő aljához, és ezt nem nehéz ujjunkkal eltakarni, ezzel ahhoz a szituációhoz juttatva magunkat, hogy a buszon óvodásoknak tanítunk új szavakat. A hangokat is elég jól eltalálták, minden úgy hangzik, ahogy annak hangzania kell. A játékban helyet kapott egy achievement-rendszer is, mely úgy működik, mint bármelyik másik achievement-rendszer: feladatokat oldunk meg, melyek nem külön misszió keretében várnak ránk, hanem játék közben, és ezért különféle dolgokat kapunk, főleg dicsőséget. Van még challenge mód is, mely nem kapcsolódik az alaptörténethez, hanem a történet során felvett „térképekkel" tudjuk a különböző challenge-eket feloldani. A játékidő meglepően hosszú, a pályák pedig változatosak. Aki nem kevés akcióra és izgalomra vár, annak remek választás az Assassin's Creed 2 Discovery.

Ami tetszett
Ami nem tetszett
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)