Advertisement
Hirdetés

Már többségben vannak a női játékosok

|

Eddig is gyanakodtunk rá, hogy egyre több hölgynek tetszenek meg a játékok, de most már a tudomány is ezt igazolja.

Hirdetés

Újra és újra meglepődöm rajta, hogy ma már mennyire menő dolognak számít a gaming. Amikor én voltam nagyjából 14-15 éves, akkor ez a legkevésbé sem volt igaz, a legtöbb esetben nem is nagyon próbáltam felvágni vele, az pedig végképp meg sem fordult a fejemben, hogy a lányokat érdekelheti ez az egész. Viszont úgy tűnik, hogy a világ a szemem láttára állt a feje tetejére az utóbbi néhány évben, ezt pedig már számok is alátámasztják.

Sokan mondják, hogy szükség van sztereotípiákra, mert segítenek egy kicsit egyszerűbben felfogni a komplikált valóságot, de nem szabad elmennünk amellett, hogy ezeknek igazodnia kell a változásokhoz. Az elmúlt évtized jelentős részében mindenki úgy látta, hogy a videojáték egy tipikusan tinédzser srácoknak kitalált dolog és a lányok a közelébe sem mennek az ilyesminek. Azonban az Entertainment Software Association kutatásából kiderül, hogy ez nem csak tévedés, de pont, hogy az ellenkezője az igaz: a 18 év feletti nők a játékosok 36 százalékát teszik ki, a felnőtt férfiak 35 százalékot, a tini srácok pedig csak 17 százalékkal kullognak a sor végén.

Ami még érdekes, hogy a tavalyi évben az 50 feletti nők is nagyon rápörögtek a videojátékra, ugyanis 32 százalékkal többen játszanak ebből a csoportból, mint azelőtt. Félelmetesen gyors tempóban változik meg a videojátékok közönségének összetétele, de abba is gondoljunk bele, hogy a játékok maguk is sokkal változatosabbak lettek és több platformon érhetőek el, mint valaha. A PC-k és konzolok mellett a mobilos és böngészős játékok hatalamas teret nyertek az utóbbi években, ami bizonyára nagyban hozzájárult ahhoz, hogy ennyire sikerült megnőnie az iparnak. Ami talán az egyik meglepőbb eredmény az egész kutatásban, hogy az adatok szerint a felnőtt nők átlagosan 13 éve kezdtek el játékokkal játszani, amiből egyértelműen következik, hogy a hölgyek valószínűleg nem Angry Birdsön nőttek fel, és ez egy újabb bizonyíték arra, hogy a berögzült sztereotípiák már nem feltétlenül érvényesülnek.

Persze ez még azért nem jelenti azt, hogy a többségben lévő női gamerek közül mindenki a Doomot vagy a Call of Duty-t nyomja, mert a kutatás alapján azért többnyire inkább casual játékokkal töltik az időt (ebbe pedig azért elég sok minden beletartozik), és inkább az utóbbi 1-2 évben robbantak be a közösségi oldalakon játszható játékok. Viszont a facebookos játékok számának rohamos növekedése ellenére még mindig hatalmas összegek forognak a AAA játékokban, ami szintén érdekes, hiszen egy ideje egyre többen vallják, hogy a mobil és böngészős játékok egyszerűsége, hozzáférhetősége és rugalmas pénzügyi modellje tönkre fogja tenni a nagy költségvetésű játékok piacát. Ennek ellenére 2013-ban a Grand Theft Auto és a Call of Duty mindent vittek, valamint a StarCraft 2 és a The Sims is nagyrészt lefoglalta a toplistákat.

A tanulmányban arról is szó esett, hogy a szülők mennyire figyelnek oda arra, a gyerekeik mivel játszanak, a kép pedig meglehetősen pozitív. Az eredmények alapján nem csak odafigyelnek a gyerekeikre, de a szülők 47 százaléka azért játszik együtt velük, mert ugyanannyira szeretnek játszani, mint maguk a gyerkőcök. Üdítő látni, hogy a sok, egymástól nagyon eltérő játék megfér egymás mellett és a számok nem azt a kicsinyes köpködét tükrözik, amit a fórumokon lát az ember.

Talán tényleg kinövi ezeket a játékvilág és hamarosan véget vethetünk a sztereotípiáknak? Ti mit gondoltok?

Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd, hogy értesítéseket küldjünk, és cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a GTA VI-ot vagy a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)