Hirdetés

Itt van minden, ami a The Game Awards 2019 éjszakáján történt

|

Xbox Series X konzolt, PlayStation 5 játékot és még számos újdonságot villantott a The Game Awards 2019. Összeszedtünk nektek egy gigantikus cikkbe mindent!

Hirdetés

Valljuk be, egyikünk sem az újságíróból lett rendezvényszervező Geoff Keighley kedvéért akarta a fél éjszakáját rááldozni bő három órásra hízott The Game Awards 2019-re. Ahogy az is csupán mérsékelt érdeklődésre tarthatott számot, ahogy körbedicsérik egymást meghívott vendégeivel, valamint számos kategóriában kiosztják az év legjobb játékainak járó elismerést. Még a bundagyanú szele is meglegyintette a rendezvényt, azt sugallva, hogy házigazdája Death Strandingben játszott aprócska szerepe miatt gyűjthetett be Kojima alkotása annyi jelölést. Ugye, hogy milyen jót tesz a játékiparnak a hollywoodi pompa és csillogás?

Hirdetés

Ha a tl;dr-átok sújt titeket, akkor nézzétek meg a műsort egyben, ha személyes kommentár keretében érdekelnek a bejelentések, trailerek, díjak, akkor alább folytatom mondandóm:

2019 legjobb játéka

Mindenesetre borult a papírforma, és meglepetésre a Sekiro: Shadows Die Twice vitte haza a 2019 legjobb játékát megillető trófeát egy további mellett (legjobb akció-kalandjáték), a Death Strandingnek végül csak három díj jutott (legjobb rendezés, zene és színészi alakítás), míg a gála egyik szenzációját a sötét lóként indított Disco Elysium szolgáltatta azzal, hogy négy kategóriában is az élre tudott törni (legjobb narratíva, független játék, szerepjáték, debütáló indie játék). Nem gondoltuk, hogy ekkorát megy a Sekiro, de mi is szerettük, megérdemli a tapsot!

A furcsa nevű új Xbox

Bármekkora összegben mertem volna fogadni arra, hogy az E3 2020 legtöbb kattintást hozó anyagai közé furakszik majd be a frissen debütáló Project Scarlett, de a látványosan csökkenő presztízsű rendezvényt már ettől is megfosztották, mivel a TGA 2019 közönsége előtt leplezték le az Xbox Series X konzol végleges nevét és formatervét. Egy évünk van rá, hogy mindkettővel megbarátkozzunk, valamint kialakítsuk a fektetett téglatest koncepcióját állított hasábéra cserélő doboz helyét a nappaliban. Egyelőre nem ismert sem az ára, sem a megjelenési dátum, ahogy az is tisztázásra vár, hogy globális rajtra készül-e a Microsoft, vagy megint több hullámban vezeti be a konzolt, akár egyéves várakozásra vagy importra kényszerítve a kevésbé szerencsés régiók játékosait. Az viszont biztató jelként értelmezhető, hogy látványosan felpörgött a házon belüli játékfejlesztés, az elmúlt néhány év bevásárlásainak köszönhetően már 15 stúdió dolgozik azon, hogy nagyjából három-négyhavonta egy-egy first party játékkal örvendeztessék meg a konzol vásárlóit, és az Xbox Game Pass előfizetőit. Itt van egyébként minden fontos infó egy cikkben az Xbox Series X-ről, fogyasszátok!

És akkor jött a Senua's Saga: Hellblade II

Roppant valószínű, hogy a Bleeding Edge című brawler-szerűségről csupán lábjegyzetben emlékeznek majd meg a jövő krónikaírói, amikor számba veszik a Ninja Theory munkásságát. Ellenben a Hellblade: Senua's Sacrifice folytatása már olyan alkotás, ami cseppet sem tűnik karakteridegennek, a szóban forgó stúdió dizájnfilozófiájával ellentétesnek. Az első trailer inkább a hangulatteremtésben jeleskedik, semmint abban, hogy részletesen bemutassa a majdani játékmenetet, de ha figyelembe vesszük, hogy az elsőtől az utolsó képkockáig a játék motorjával készült, akkor sejthetjük, hogy látvány tekintetében milyen minőséget képvisel majd az Xbox Series X első exkluzívja. Azét exkluzív, mert PC-re nem jelentették be, és azért az első, mert az SX konzollal együtt érkező Halo Infinite mind PC-re, mint az Xbox One konzolcsaládra elérhető lesz.

A ráérős Ori and the Will of the Wisps

Csúszik már megint, de továbbra is végtelenül bűbájos az Ori and the Blind Forest folytatása. A játékmenet alapjai nem változnak, hiszen a Moon Studios körme szakadtáig ragaszkodik annak metroidvania jellegéhez, ám a címszereplő eszköztára és lehetőségei kibővülnek. Ezzel együtt a játék látványvilága egy újabb lépést tett a művészit a giccsestől elválasztó vékony határvonal felé, de azért még nem szakította át a sorompót, útlevelét vadul lobogtatva. Az Ori and the Will of the Wisps a dolgok jelen állása szerint 2020. március 11-én érkezik PC-re és Xbox One-ra.

Jön a Gears Tactics

Sokáig rejtegették a nagyközönség elől a Gears sorozat spinoff-ját, holott semmi okok nem volt rá, hiszen elég mutatós XCOM-klónt kapunk jövő tavasszal. Új gárdával szállunk szembe nagyrészt már ismerős ellenfelekkel, ám ezúttal a műfaji hagyományoknak megfelelően csak akkor kerülünk az akció közvetlen közelébe, amikor már kiadtuk a tűzparancsot, és nézőpontot váltott a kamera. Kíváncsian várjuk a részleteket, mert jó lenne, ha még az április 28-án esedékes PC-s megjelenés megjelenés (Xbox One konzolra vélhetően később jön) előtt kiderülne, hogy lineáris szerkezetű kampányban vívunk majd körökre osztott harcokat a sáskákkal, vagy ebben is az XCOM példáját követik.

Tovább is van, mondjuk még?

Oldalak: 1 2 3 4

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)