Hirdetés

A Capcom még nem döntötte el, hogy emeli-e a játékok árát a következő generációban

|

A Take Two vezetősége világosan kijelentette, hogy szerintük az ő játékaik simán megérnek 70 dollárt is, de mit gondol erről a Capcom?

Hirdetés

Évek óta hallani arról, hogy az AAA kategóriás játékok fejlesztése egyre több erőforrást emészt fel és a nagy kiadók egyre nehezebben tudják megtalálni azt az üzleti modellt, amivel ők is jól járnak, viszont a fogyasztók számára is elfogadható. Az új generáció kapcsán több helyen felmerült, hogy hamarosan megnőhet a játékok ára, viszont egyelőre úgy néz ki, hogy nincs egybehangzó konszenzus a kiadók körében.

Hirdetés

A Take-Two vezérigazgatója néhány héttel ezelőtt kiváltott némi felháborodást, amikor kijelentette, hogy szerinte a kiadó játékai bőven megérnek 70 dollárt és rögtön el is indított egy nagyobb vitát arról, hogy vajon valóban megér-e ennyi pénzt egy modern videojáték (főleg ha figyelembe vesszük, hogy a játékok ára mennyi ideje nem változott és hogy a pénz értéke mennyit csökkent ez idő alatt).

Nemrég a Capcomnak is feltették ezt a kérdést a befektetőik, de ők nem volt ennyire magabiztosak ebben a kérdésben:

"Egyelőre még nem hoztunk végleges döntést. Fontolóra fogjuk venni ezt a kérdést, de csak miután kielemeztük a saját erősségeinket és figyelemmel kísértük az ipari trendeket."

Egyébként a kiadók többsége ugyanezen az állásponton van, így érdekes lesz látni, hogy egy-két éven belül hova vezet majd ez az egész, főleg ha a Take-Two már határozottan eldöntötte ezt a kérdést. Ha a nagyobb kiadók azt látják, hogy a játékosok 70 dolcsiért is ugyanúgy megveszik a blockbuster megjelenéseket, akkor ők sem fogják kihagyni ezt a ziccert, ha pedig mégsem jön be a Take-Two terve, akkor a passzív megfigyelők legalább annyit nyernek, hogy más viszi el a balhét.

Az is előfordulhat, hogy több fronton zajlik majd az árcímkék háborúja, mert pl. a Ubisoft már elhatározta, hogy egyelőre biztosan nem fognak árat emelni, persze nem szabad elfelejteni, hogy ők most egy olyan súlyos PR-katasztrófával küzdenek, hogy még akkor sem mernék ezt meglépni, ha az egész ipar egyöntetűen ezen a véleményen lenne.

Ti mit gondoltok? Megengedhetik maguknak a kiadók az áremelést? Vagy esetleg csak azoknak fér bele, akiknek ezt a reputációja megengedi?

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)