Már a hetedik konzolgeneráció óta figyeljük, ahogy a digitális, lemez nélküli játékok a konzolokon is szépen átveszik a polcról leemelhető kiadványok helyét a játékosok szívében, de egyelőre még mindig kitart az a (folyamatosan szűkülő) réteg, amelyik nagyon is ragaszkodik a kézzel fogható produktumhoz, amikor játékvásárlásról van szó.
Persze míg ez a gaming egészére nagyjából igaz, a legújabb angol eladási adatokból az derül ki, hogy bőven találhatunk olyan rajongótáborokat, amelyek már teljesen készen állnak arra, hogy végleg felhagyjanak a dobozos termékek vásárlásával.
A Game Sales Data legújabb statisztikáiból az látható, hogy míg a FIFA 22 szeptemberben az Egyesült Királyság legkeresettebb játéka volt, az eladott példányok 77%-a a digitális verzió volt, ami azt jelenti, hogy a fizikai lemezek eladásai 34%-ot estek az előző részhez képest.
Ezt könnyen meg lehetne magyarázni azzal, hogy a FIFA rajongók egyszerűen megunták, hogy nincs elég újítás az évente megjelenő kiadásokban, de valószínűleg az is nagy szerepet játszott, hogy az EA Sports is ebbe az irányba tereli a játékosokat, hiszen az Ultimate Edition kiadás már csak digitális formában jelent meg.
Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.
Míg ez egy érdekes számadat, önmagában még nem jelenti azt, hogy hamarosan minden kiadó átáll erre a modellre, de könnyen lehet, hogy a hasonlóan rendszeres franchise-ok mind ebbe az irányba tolódnak majd, hiszen az elmúlt pár évek azt mutatták, hogy bizonyos piacokon (mint pl. a fent említett Egyesült Királyság) már általában véve többségben vannak a digitális eladások.
Ugyanakkor az is valószínű, hogy sosem fognak teljesen eltűnni a fizikai példányok, mert amíg lesznek gyűjtők, addig mindig lesz értelme valamilyen mértékben foglalkozni ezzel, már csak azért is, mert egyelőre nem tűnik úgy, hogy az NFT-k és az egyéb mesterségesen korlátozott digitális javak helyettesíteni tudják azt az értéket, amit egy kézzel fogható tárgy képvisel.
Ti hogy látjátok ezt?