Hirdetés

A PlayStation egykori vezetőjének van egy nagy gondja a GamePass-szel

|

Shawn Layden egy szimpla számítással illusztrálta, hogy szerinte miért fenntarthatatlan a Microsoft szolgáltatása.

Hirdetés

Shawn Layden még 2019-ben távozott a Sony játékfejlesztő stúdióit összefogó Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios (SIE) éléről, miután 30 évet húzott le a cégnél különböző pozíciókban.

Magyarán eléggé képben van az iparral, hiszen olyan játékok megszületése idején dirigálta a SIE-t, mint az Infamous: Second Son , vagy az Uncharted 4: A Thief's End.

Hirdetés

Layden nemrég  GameStindustry.biznek adott interjút, melyben többek között azt is kifejtette, hogy mi a véleménye a Microsoft 2019-ben elstartolt előfizetős játékkatalógusáról, a PC-n és Xboxon is elérhető Game Passről. Az egykori vezető pedig a jelek szerint nincs elájulva a koncepciótól, méghozzá a fenntarthatóság problémája miatt:

"Nagyon nehéz piacra dobni egy 120 millió dolláros játékot egy havi 9,99 dolláros előfizetéses szolgáltatáson. Ha kiszámolod, 500 millió előfizetőre lesz szükséged, mielőtt még elkezdene megtérülni a befektetésed. Éppen ezért most veszteségesnek kell lenned, hogy megpróbáld növelni ezt a felhasználói bázist. Ám mégis, ha csak 250 millió konzolos van a világon, nem lesz félmilliárd előfizetőd."

- véli Layden, aki tavaly arra figyelmeztetett, hogy az AAA-játékoknak drágábbaknak, vagy rövidebbeknek kellene lenniük, mivel az ilyen produkciók költségeinek emelkedését nem követi a célközönség gyarapodása.  

Olvasd telefonon csak a legfontosabb híreket!

Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.

A jelenleg a Streamline Media Group tanácsadójaként dolgozó ex-fejes szerint egyébként a felhőalapú játékoké a jövő, mert az emberek nem azért vesznek konzolokat, hogy több "acél és műanyag" legyen a nappaliban, hanem a tartalmakhoz való hozzáférés miatt.

Így pedig az Xbox Cloud Gaminghez hasonló megoldásokat jó iránynak tartja, ám úgy gondolja, hogy ezen a téren eddig még senki sem állt elő működőképes üzleti modellel.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)