Hirdetés

A Quantic Dream megnyert egy rágalmazás miatt indított pert, egy másikat elvesztett

|

Rosszul sült el afrancia Le Monde napilap vádaskodása, mások viszont megúszták.

Hirdetés

Még 2018-ban történt, hogy volt fejlesztők beszámolói alapján három különböző francia médium is azt állította, hogy a Quantic Dream toxikus munkahely, ahol előfordulnak szexista, rasszista és homofób megnyilvánulások is, a stúdiót vezető David Cage pedig kiskirályként visszaél a hatalmával (a stúdiónak még büntetést is kellett fizetnie egy ízléstelen náci grafika miatt).

A cég védekezésre kényszerült vezetősége tagadta a vádakat, sőt jogi útra terelte az ügyet. A párizsi fellebbviteli bíróságon végül nekik kedvező ítélet született, cáfolva többek között a toxikus légkört és a diszkriminációt.

Hirdetés

Azonban a Quantic Dream nem elégedett meg ennyivel, beperelte a francia sajtó képviselőit. A Solidaires Informatique pár hónapja számolt be a vizsgálat különböző elemeiről, amelyek közül néhányat a GamesIndustry.biz ellenőrzött. Ezek között olyan állítások szerepeltek, mint hogy egy újságíró azért írta meg a vállalatot lejáratni kívánó cikket, mert a stúdió társelnöke, Guillaume de Fondauimiére megtagadta tőle a VIP részleghez való hozzáférést a stúdió egyik partiján.

De a Quantic Dream a magyarázat szerint elsősorban azért perelt, mert az újságok kutatásokkal és bizonyítékokkal nem alátámasztott, hamis következtetéseket levonó, rosszindulatú anyagokat adtak ki, amikkel nagymértékben károsították a cég hírnevét és a munkatársak morálját. 

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


A Eurogamer által szemlézett jelentés alapján a Quantic Dream pert nyert a Le Monde-dal szemben rágalmazás miatt, miután az nem tudott bizonyítani egyes állításokat anélkül, hogy felfedte volna forrásainak kilétét. Egyik fél sem kommentálta a döntést és egyelőre a feltételek sem tisztázottak. Az viszont érdekes, hogy bár a Le Monde mellett részt vett a Mediapart és a Canard PC is a Quantic Dream állítólagos visszaéléseivel kapcsolatos anyagok közzétételében, előbbinél nem David Cage-éknek kedvező ítélet született (a jóhiszeműség bizonyításának köszönhetően), utóbbit pedig a Kotaku szerint be sem perelték. 

Ha többet szeretnél tudni az üzleti világról, vagy az IT területén akarsz dolgozni, akkor kövesd a legfontosabb híreket!

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd, hogy értesítéseket küldjünk, és cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a GTA VI-ot vagy a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)