Hirdetés

A streaming platformok háborújából mindenki vesztesként lépett ki, a Twitch mutatói is lefelé állnak

|

A legutóbbi negyedév szomorú adatokat hozott a nagyoknak. A Facebook zuhant a legerősebben, de senki sem áll nagyon jól.

Hirdetés

Megérkezett a Streamlabs és a Stream Hatchet legutóbbi negyedéves jelentése, amiben összegezték a streaming ipar adatait. Mind a Twitchen, mind a YouTube Gamingen, mind a Facebook Gamingen csökkenőben vannak a számok.

Április és június között 273 millió órányi tartalom született a platformokon, ami 19,4 százalékkal kevesebb, mint tavaly ilyenkor, és 12 százalékkal kevesebb, mint az előző negyedévben.

A nézők 7,36 milliárd órán át nézték a streamereket mindhárom oldalon, de ez is egy erős csökkenés a tavalyi 8,99-hez képest. Az előző negyedév tekintetében is gyenge szám ez, akkor ugyanis 8,4 százalékkal volt több a tartalomfogyasztás.

Hirdetés

Ennek persze köze lehet ahhoz, hogy az emberek már nincsenek bezárva az otthonaikba, és egyre többen töltik szabadidejüket a képernyőiktől távol.

A három platform között még mindig a Twitch a legnagyobb: a piac 76,7 százalékát uralja nézettségben (5,64 milliárd) és 92,7 százalékát a streamelt órákban (204,2 millió). Persze a lila csapat sem úszta meg sértetlenül a negyedévet, a fenti számaik például 16 százalékkal alacsonyabbak, mint tavaly ilyenkor. A streamerek száma is megcsappant: 2 milliónyival kevesebben gyártottak tartalmat most, mint a legutóbbi számlálásnál.

Az Általános csevegés kategória szerencsére tovább növekedett. Még ebben a relatív gyenge időszakban is 2,2 százalékot nőtt a nézett órák száma, így pedig összehozta a kategória eddigi legerősebb nézettségét. A játékok tekintetében egyébként a Grand Theft Auto V és a League of Legends streamek voltak a legnépszerűbbek ezúttal is.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


A YouTube Gaming számára relatív örömteli, hogy a nézettsége nem csökkent az előző negyedévhez képest, bár 2021-es második negyedévhez képest 13,1 százalékot visszaesett. A streamelt órák száma is csökkent 9,6 százalékkal, ami azt jelenti, hogy ezúttal 8,05 millió órányi tartalom született.

A Facebook Gaming szenvedte meg legkeményebben az uborka szezont. A Meta platformjának nézettségi mutatója 51 százalékot esett a tavalyi év hasonló időszakához képest. A streamelt órák száma is hatalmasat, 62 százalékot zuhant.

Tekintettel arra, hogy a COVID-19 járvány keményebb időszakaiban mindenki hatalmas növekedéseket tapasztalt, az ilyen visszaesések várhatóak voltak. Most a piac visszatartott lélegzettel figyeli a zuhanások időszakát, és várja a stabilizációt.

Ha többet szeretnél tudni az üzleti világról, vagy az IT területén akarsz dolgozni, akkor kövesd a legfontosabb híreket!

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd, hogy értesítéseket küldjünk, és cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a GTA VI-ot vagy a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)