Hirdetés

Az Activision már jól megél a mikrotranzakciókból

|

Az Activision-Blizzard a tavalyi bevételének több mint a felét mikrotranzakciókból és DLC-kből zsebelte be.

Hirdetés

Az elmúlt évek során egyre inkább világossá vált a kiadók számára, hogy a megjelenés utáni tartalom nem csak egy lehetőség, de egyben szükséglet is, ha profitot szeretnének termelni egy nagyon nagy költségvetésű játék segítségével. Az Activision-Blizzard legutóbbi pénzügyi adataiból kiderül, hogy ez a fajta Games as a Service mentalitás nem csak egy lehetséges jövőkép, hanem a valóság.

Hirdetés

Az Activision-Blizzard közzétette, hogy a tavalyi évben 7,16 milliárd dolláros bevételre tettek szert, amelynek több, mint a fele (egész pontosan 4 milliárd dollár) a játékon belüli vásárlásoknak köszönhető, legyen szó DLC-ről, mikrotranzakcióról, vagy akár loot boxokról.

A siker nagyrésze a tavaly megjelent Call of Duty: WWII-nek és a Destiny 2-nek köszönhető, de természetesen nem csak a nagyobb platformok teljesítettek jól: a Candy Crush-ért felelős mobil részleg bevétele 2 milliárd dollár volt, ami ugye több, mint a negyede az összbevételnek. Ami a platformok közötti eloszlást illeti, a PC a bevétel 29%-át hozta, a konzol 34%-ot, a mobil pedig 30%-ot.

Ezekből a számokból nagyon úgy tűnik, hogy akármennyire is ellenkezik a játékostársadalom, még sokáig itt maradnak velünk a mikrotranzakciók, ugyanis a nagyobb kiadók mind úgy látják, hogy ez a túlélésük elsődleges eszköze. Ti mit gondoltok?

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)