Hirdetés

Az Activision is profitált a koronavírusból

|

A cég történetének legsikeresebb második pénzügyi negyedévét zárta, hála annak, hogy sok ember maradt otthon játszani.

Hirdetés

Noha eleinte a videojátékiparban is drasztikus hatásokkal fenyegetett a COVID-19 kitörése, úgy tűnik, hogy a legnagyobb kiadók végső soron profitálnak a dologból. Az Electronic Arts és a PlayStation is közzétette az előző pénzügyi negyedévre vonatkozó jelentését, ebből pedig látható, hogy számukra kifejezetten jól jött, hogy az emberek az otthonukban maradtak, és gyakrabban játszottak. Az év első fele az Activision számára is jól alakult.

Hirdetés

Ahogy az sejthető volt, a legtöbb bevételt a Call of Duty: Modern Warfare és a Warzone hozta a házhoz, hiszen nyolcszor annyi játékos választotta a CoD franchise-t az április elejétől június végéig tartó időszakban, mint egy évvel korábban. Csak az ingyenes Warzone-nal összesen 75 millió ember játszott, az ebben található mikrotranzakciók pedig szép summát termeltek a kiadónak.

De nem csak a modern háborúsdival aratott sikert az Activision, hiszen a cégcsoporthoz tartozó Blizzard is jól teljesített. Nyilvánvaló, hogy nem a csapnivaló Warcraft 3: Reforged adta cég fő bevételeit, hanem a World of Warcraft, mely iránt megnőtt az érdeklődés, részben azért is, mert hamarosan érkezik az új kiegészítő, a Shadowlands. Emellett a WoW Calssic is nagy sikernek örvend, így most olyan látogatottsága van a szervereknek, amire egy évtizede nem volt példa.

Fontos még megemlíteni az ugyancsak az Activision alá tartozó King mobilos játékgyártót, mely szintén szemtelenül magas összegeket akasztott le mikrotranzakciókból, melyekkel telezsúfolja a Candy Crush-t. 

Az Activision cégcsalád bevételeit remekül mutatja a pénzügyi beszámolót összefoglaló táblázat is:

Az Activision Blizzard összesen 1,93 milliárd dolláros bevételt könyvelhetett el magának a második negyedévére, ami messze meghaladja az előző évi 1,4 milliárdot. Ezzel a cég fennállásának legsikeresebb második negyedévét sikerült lezárnia, ebben pedig hatalmas szerepe volt a COVID-19-nek, ami miatt az emberek az otthonukban voltak kénytelenek szórakozás után nézni.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)