Hirdetés

Az Xbox stratégiáját akarja lemásolni a PlayStation vezére?

|

Jim Ryan annyi játékost szeretne elérni, amennyit PlayStation konzolokkal lehetetlen.

Hirdetés

Vitán felül áll, hogy a Sony magabiztosan nyerte az előző konzolgeneráció versenyfutását a vásárlók kegyeiért, amiben kétségkívül óriási szerepük volt a kiemelten kezelt exkluzív játékoknak, még ha nem is azok volt a PlayStation 4 legjobban fogyó címei. Egy Grand Theft Autóval, Call of Duty-val vagy FIFA-val szemben még a God of Warnak vagy a Spider-Mannek sincs sok esélye.

Mindazonáltal ma már a PlayStation-exkluzív jelző már-már garancia a kimagasló minőségre, és ez olyan erős alapot jelent, amire bátran építkezhet a Sony ebben a generációban. Nem véletlenül produkálta a brand történetének legerősebb rajtját a PlayStation 5, mely a készlethiány ellenére is jobban fogy időarányosan, mint korábban bármelyik konzol.

Hirdetés

Ennek dacára is valószínűtlen, hogy a PlayStation konzolok önmagukban elegendőek lennének Jim Ryan vágyálmának valóra váltásához. A Sony Interactive Entertainment elnöke és ügyvezetője terjedelmes interjút adott a Gamesindustry.biz-nek, amely során elhangzott, hogy egy olyan világot szeretne, amelyben játékosok százmilliói élvezhetik a játékaikat.

Mint elmondta, a jelenlegi üzleti modellben már az is óriási sikernek számít, ha egy játék elér 10-20 millió embert. Egyenesen frusztrálja, hogy miközben a PlayStation némelyik stúdiója világszinten is kiemelkedő alkotásokkal rukkol elő, azok potenciálisan csak 20-30 millió emberhez juthatnak el.

Bár Ryan nem részletezte, hogy mikét valósítaná meg célját, minden bizonnyal ez motiválta a Sonyt arra, hogy ez eddigieknél jóval több figyelmet szenteljen a PC-nek. Még nekik is szembe kellett nézniük azzal, hogy a növekvő fejlesztési költségek miatt lassan képtelen lesz egyetlen platform eltartani az AAA kategóriás játékokat.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Szükség van a PC-s táborra és szükség van a mobilos felhasználókra is, a felhő és egy ahhoz csatolt előfizetéses szolgáltatás révén pedig azokat is el lehet érni, akik nem rendelkeznek a játékok futtatására alkalmas hardverrel. Ne lepődjünk meg tehát, ha az elkövetkező években ráfekszik a Sony a PlayStation Now felfuttatására. A rivális Microsoft ugyanis az Xbox Cloud Gaming révén már potenciálisan egymilliárd embert ér el 26 országban.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)