Hirdetés

Kisebb, „kísérleti” játékok elkészítését fontolgatja a BioWare

|

A cég Casey Hudsonnal az élen új projektekbe vágná bele a fejszéjét.

Hirdetés

Nemrég a Mass Effect és a Dragon Age sorozat részei, most pedig a nagyszabású Anthem készül a BioWare műhelyében, a nagy múltú fejlesztőstúdió pedig továbbra is szeretne ambiciózus projekteket létrehozni.

Hirdetés

A fentebb említett két korábbi cím mellett a Baldur's Gate játékokat, a Neverwinter Nightsot és a Star Wars: Knights of the Old Republicot is a kanadai csapatnak köszönhetjük, amik gyakorlatilag kivétel nélkül egy grandiózus kalandra invitálták a játékosokat. Az Anthem műfajában ugyan valamelyest eltér, volumenében mégis abszolút beleillik a sorba, ám könnyen megeshet, hogy a jövőben mást is láthatunk majd a BioWare-től.

A Game Informer készített interjút a csapat veterán fejlesztőjével, Casey Hudsonnal és az Anthem producerével, Mark Darrah-val. Hudson elmondta, hogy a cég fejlődése, az EA hozzáállása és a játékipar változása hamarosan teret adhat a stúdiónak, hogy a nagyobb címek mellett esetleg kisebb költségvetésű, viszont annál ambiciózusabb kísérleti projektekbe is belevágjanak. Hudson szerint érdemes azokra a rövidfilmekre gondolni, amik alapján a készítők be tudják határolni, hogy egyáltalán érdekli-e a nézőközönséget az adott műfaj. Ez alapján nem zárnánk ki, hogy a BioWare rövidebb, "demószerű" játékok fejlesztésén gondolkodik, amik ha sikert aratnak a játékosoknál, a jövőben esetleg tripla A-s címmé is kinőhetnék magukat.

Mark Darrah is osztja Hudson szándékait. Az Anthem producere úgy hiszi, hogy a jövőben a nagyobb kiadók bátrabban választhatják szét a nagyszabású játékokat a kísérleti címektől. Továbbra is főszerepet töltenének be a nagy költségvetésű, grandiózus élményt garantáló produkciók. Ezzel párhuzamosan viszont több, kisebb léptékű program is napvilágot láthatna, melyek egy vékonyabb árazás mellett rövidebb, de talán újszerű élményt is nyújthatnának.

Hudson beszélt arról is, hogy a magasabb költségvetésű alkotások esetében nem csak a termékkel, de az adott fejlesztőstúdióval szemben is nőnek az emberek elvárásai. Szerinte van középút, aminek az egyre többször emlegetett "tripla A-s indie" vonalat nevezte meg, ami egyszerre jelöl egy magas produkciós értéket, viszont teszi mindezt kisebb léptékben, alacsonyabb költségvetéssel. Érdemes lehet a Ubisoft 2014-ben megjelent, két egészen fantasztikus címére, a Child of Lightra és a Valiant Hearts: The Great Warra gondolni, amik abszolút passzolnak abba az elképzelésbe, amit Hudson és Darrah felvázolt. Viszonylag olcsón elkészült, meglehetősen kísérletező jellegű játékok, amik hiába arattak hatalmas sikert mind a kritikusok, mind a játékosok körében, nem indítottak el "divatot" a Ubisoftnál.

Mi abszolút díjaznánk, ha a BioWare újfent megpróbálná kamatoztatni mindazt a tudást, amivel hosszú éveken át sorra kényeztették el a játékosokat. Könnyen lehet azonban, hogy a Casey Hudson és Mark Darrah által felvázolt tervek csak a 2019 elején megjelenő Anthem sikerével válhatnak valósággá a közeljövőben.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)