Hirdetés

Egy elemző szerint nem a Game Pass-szerű szolgáltatásoké a jövő

|

Az Ampere Analysis elemzője óva int attól, hogy túl szoros játékipari párhuzamot vonjunk a Netflix és társai térhódításával.

Hirdetés

Egészen holnapig dübörög a hétfőn indult Game Developers Conference 2022, ahol egymást érik a játékfejlesztőket és a nagyközönséget célzó játékipari előadások. A konferencián Pierce Harding-Rolls, az Ampere Analysis játékipari elemzője is felszólalt, aki érdekes adatokra mutatott rá az előfizetéses modellel kapcsolatban.

A szakértő szerint a Game Pass-szerű konstrukciók valódi jelentősége sokkal kisebb, mint amire a közbeszédben való megjelenésük alapján következtethetnénk, az Ampere Analysis felmérései ugyanis arra jutottak, hogy az előfizetések jelenleg mindössze 4%-ot tesznek ki az észak-amerikai és az európai piac összes bevételéből, az arányuk pedig még 2027-ben is csak 8,4% körül alakul majd.

Hirdetés

Ez persze nem kis összeg, ha figyelembe vesszük, hogy 2021-ben már 180,3 milliárd dolláros üzlet volt a játékipar, de kétségtelen, hogy a nagy egészt tekintve messze áll a dominanciától. Harding-Rolls elmondta, hogy az iparági bevételek 79%-át a vásárlást vagy az ingyenes játékok telepítését követő költekezés generálja, DLC-k és egyéb mikrotranzakciók formájában.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Éppen ezért szerinte hiba lenne párhuzamot vonni a filmipart leuraló streaming-láz és a játékok között, mivel a filmeknél nincs lehetőség arra, hogy a vásárlás után is költsünk rájuk. A szakértő arra is rámutatott, hogy a kutatásaik alapján az előfizetéses gaming-szolgáltatások felhasználói általában véve is többet költenek játékokra, kiegészítőkre és mikrotranzakciókra. Arra a kérdésre, hogy ezt a felhasználói tábor elve nagyobb vásárlási hajlandósága, vagy az előfizetéses modell mikrotranzakciókra való ösztönzése magyarázza-e, azt válaszolta, hogy a két tényező keveréke állhat a jelenség mögött.

Harding-Rolls összességében nem hisz abban, hogy hosszabb távon olyan dominanciára tehetnek szert a játékiparban a Game Pass-szerű szolgáltatások, mint a streaming a filmek és a zene terén. Majd az idő dönti el, hogy végül neki lesz-e igaza, de az tény, hogy egyelőre a mikrotranzakciókkal támogatott ingyenes modell, illetve a prémium játékok live service-ként való üzemeltetése tűnik a legjövedelmezőbb iránynak

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)