Hirdetés

Egy fejlesztő kitálalt arról, mennyire nehéz indie-ként PlayStationön érvényesülni

|

Bár a PlayStation a független fejlesztők lelkes támogatójának mutatja magát, nem mindenki részesül egyenlő elbánásban.

Hirdetés

Nem kell nagyon sokáig kutakodni a konzolos digitális boltokban vagy a Steamen, hogy indie játékokat találjunk, és bár egy részük azt sem érdemli meg, hogy leárazás során fizessünk érte, vannak olyanok, amik több figyelmet érdemelnének. Abban, hogy minek sikerül kiemelkednie, és mely játékok végzik a süllyesztőben, szerepet játszik az is, hogy a platformtulajdonosok mennyire tolják őket előtérbe.

Egy fejlesztő, Iain Garner a napokban Twitteren fakadt ki, és bár tudatosan nem említette konkrétan a PlayStationt, utalásaiból egyértelmű, hogy nem az Xboxra vagy a Nintendóra gondolt. (Olyan platformról beszélt, amin nincs Game Pass, viszont van blogja, és ezen két segítség alapján egyértelműen behatárolható, melyik félről van szó).

Hirdetés

Garnernek nincs még igazán sikeres vagy közismert játéka, de az általa leírtak alapján úgy tűnik, szerinte ez nem (csak) az ő hibája. Tweetfolyamában ír arról, hogy ha az "X Platform" nem kedvel egy játékot, nem kap figyelmet, kiemelést, szeretetet, a fejlesztők nem menedzselhetik a játékaikat, nagyon nehéz előtérbe kerülni, és az illetékesek azt is önhatalmúlag döntik el, mit lehet leárazni.

Panaszkodott az elavult engedélyeztetési folyamatra is, arra, hogy nehéz ügyfélkapcsolati menedzserrel kapcsolatba lépni, aki segíthetne, hogy egy-egy játék ki legyen emelve, és ami a legdurvább: aki szeretné, hogy játéka biztosan kiemelt figyelmet élvezzen, annak 25 ezer dollárt kell kifizetnie. Ez egyébként soknak tűnhet, és ha előre kell fizetni, sok is, de kb. 1600 eladott példány után még úgy is visszajön, hogy a Sony leveszi a 30%-át. Csak hát azt az 1600 példányt valahogy el kell adni, vagy szükség van egy kiadóra/befektetőre, aki beszáll ennyivel.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Kotaku meg nem nevezett források segítségével megerősítette a Garner által elmondottakat, hozzátéve, hogy a kiemeléshez szükséges összeg a 200 ezer dollárt is elérheti. Állítólag az Xbox is hasonló elveket és eljárást alkalmaz, de nem részletezték az azonosságokat.

Nem lehet persze minden indie-nek ugyanannyi figyelmet adni, hiszen dőlnek a játékok az összes digitális áruházba, és tényleg nem mind érdemli meg, hogy előtérbe kerüljön. Bár vannak Garnernek jogos panaszai, az is tény, hogy az összes leárazás tele van indie-kkel, az igazán ígéretes játékok a PlayStation Blogon és az előadásokon is megjelennek, tehát az, hogy a PlayStation elnyomná, nem támogatná az indie-ket, nem állja meg a helyét. 

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)