Hirdetés

Egy srác skinek nélkül is több milliót keresett (volna) a CS:GO-val

|

Egy okos trükkel elérte, hogy több ezren regisztráljanak rajta keresztül, ami így több milliós jutalmat jelent számára - a szervezet azonban nem hajlandó kifizetni a neki járó összeget.

Hirdetés

Nemrég megjelent a CS:GO Reddit oldalán egy bejegyzés, miszerint egy Mario nevű játékos egész szép kis bevételre tett szert azzal, hogy játékosokat ajánlott be a népszerű matchmaking szolgáltatásba, az ESEA-be. Ugyan nem a hétköznapi, meghívásos módszert alkalmazta, viszont semmilyen szabályt nem szegett meg, most mégsem tud a pénzéhez jutni.

Mielőtt beleásnánk magunkat a témába, először érdemes tisztázni, mi is az az ESEA. A régóta piacon lévő szolgáltatás különféle játékokhoz hostol saját szervereket, de legtöbben a CS:GO-hoz szokták használni, mert jobb szervereket, hatékonyabb anti-cheat rendszert, és így összességében élvezetesebb meccseket nyújt. Illetve itt már sokkal komolyabb szinten űzik a játékot, számos profi is ezt a megoldást preferálja a Valve játékbeli matchmaking mérkőzései helyett.

Azt sem árt tisztázni, hogyan működik az ESEA referral programja. Minden felhasználó kap egy egyedi linket, és ha ezt megosztja valakivel, az illető pedig ezen keresztül lép be az oldalra és fizet elő a szolgáltatásra, akkor a beajánlója 6,95 dollárt kap jutalmul. A szabályzatban pedig nem szerepel semmi arra vonatkozóan, hogy hol lehet közzétenni ezt a linket, Mario pedig talált is egy remek megoldást. A Google AdWords segítségével készített magának egy saját hirdetést, ami a Google-ben a keresési találtok elé került, és az ESEA előfizetős oldalára irányította át a kattintót, akinek közben fogalma sem volt arról, hogy valójában Mario linkjén keresztül került az oldalra.

Reddit bejegyzésében részletesen mesélt arról, hogy az első pár napban nem volt túl sikeres a hirdetése, de aztán közel napi 1000 kattintást generált, és 3-4 hét alatt nagyjából 500 új előfizetőt szerzett így az ESEA-nek. Egy support ticket után meg is kapta érte a 3500 dolláros, majdnem egymillió forintos jutalmat, ami óriási motivációt jelentett számára. Átalakította egy kicsit a hirdetést, hogy még több kattintást hozzon, és ennek köszönhetően a végén 4934 új játékos fizetett elő a szolgáltatásra.

Tavaly szeptemberben írt az ESEA-nek, hogy szeretné kivenni az addig összegyűjtött közel 22300 dollárt, ami kicsivel több mint 6 millió forintnak felel meg. Először ki kellett töltenie egy W-8BEN nyomtatványt, hogy külföldiként megkaphassa a pénzt az USA-beli cégtől, aztán egy banki átutaláshoz szükséges iratot is. Három hónap elteltével sem érkezett meg a kifizetés, viszont írt neki Brett Sheffield, az ESEA egyik munkatársa, hogy a hirdetéses megoldásával megsértette a Google szabályait, ezért nem fizetnek, és lenullázák az egyenlegét, viszont még nem tiltják ki az oldalról. Az ESEA-nek korábban nem volt erre vonatkozó szabálya, de még aznap frissítették a kifizetésre vonatkozó feltételeiket, és beleírták, hogy nem szabad ilyen vagy ehhez hasonló megoldással élni.

Mario ezután az ESEA vezérigazgatójához, Craig Levine-hez fordult, aki átirányította őt a cég üzleti részlegéhez, ahol egy munkatárs, Tim Zhang elmagyarázta, hogy Mario nem csak a Google szabályait sértette meg, de emellett jogtalanul is használta az ESEA márkanevet a hirdetésben. A probléma csak az, hogy a név nem is az ESEA-hez tartozik, hanem egy Ikonika Corp. nevű céghez. A beszélgetés végére Zhang azt mondta, hogy a hirdetésen keresztül érkezett előfizetők nagy része előbb-utóbb amúgy is csatlakozott volna a szolgáltatáshoz, de felajánlotta, hogy megtérítik Mariónak a Google AdWords-re költött pénzt.

Néhány nap elteltével Zhang megint jelentkezett, és ismét azt állította, hogy Mario visszaélt az ESEA márkanévvel, egy ügyvéddel való konzultálás után pedig készek arra, hogy jogi útra tereljék a dolgot. Viszont felajánlott egy egyszeri, 5000 dolláros kifizetést, arra számítva, hogy Mario elfogadja, és lezártnak tekinthetik az ügyet, ám ő nem így tett, sőt, nem is válaszolt a levélre.

Februárban aztán a CEO, Craig Levine felkereste a játékost és telefonon keresztül elmondta neki, hogy az ESEA nem változtat az álláspontján, és a Google szabályai is védik őket. Azonban ez sem igazán stimmel, ugyanis a Google nem szól bele a márkanév tulajdonosok és a hirdetők közötti esetleges vitákba. Craig elmondta, hogy a hirdetési díjak megtérítése és az 5000 dolláros ajánlat még mindig áll, és ez sokkal több annál, mint amit egy jogi hercehurca után ítélnének neki. Mario végül úgy döntött, hogy ügyvédet fogad, a két fél képviselői levelet váltottak egymással, az ESEA pedig visszavonta az ajánlatát, és hozzátette, hogy az ESL megengedi, hogy Mario megtartsa a már kifizetett 3500 dollárt, ha a játékos annyiban hagyja a dolgot.

Közben Brett Sheffield is válaszolt az őket ért vádakra, szerinte Mario hirdetése megtévesztő volt, és nélküle is megszerezték volna azokat ez előfizetőket, így ő csak annyit csinált, hogy jogtalanul visszaélt a referral programmal. Azt is elmondta, hogy eddig 800 000 dollárt fizettek ki a közösség tagjainak az ajánlásokért, és még egyszer sem fordult elő ehhez hasonló eset.

Erkölcsileg bizony megkérdőjelezhető Mario megoldása, hisz mondhatni tényleg átverte az előfizetőket, még akkor is, ha azok semmilyen kárt nem szenvedtek, sőt, valószínűleg nem is tudtak arról, hogy milyen linken keresztül jutottak el az ESEA oldalára. Azonban a hirdetésekkel semmilyen szabályt nem szegett meg, így a matchmaking szolgáltatónak kötelessége lenne kifizetni a több mint 22000 dolláros nyereséget.

Sajnos nem ez az első eset, hogy az oldal egy botránnyal hívja fel magára a figyelmet, hisz néhány évvel ezelőtt 1 millió dolláros büntetést kaptak, amiért az egyik alkalmazottjuk titokban bitcoint bányászott az előfizetők gépén. Miután kiderült a dolog, gyorsan kirúgták az illetőt és a jogtalanul szerzett pénzt eladományozták, de a botrány még így is nagy nyomot hagyott az ESEA jó hírnevén, amit a remek anti-cheat rendszerével és a szolgáltatásával szerezett.

Könnyen előfordulhat, hogy egy újabb hasonló eset van kibontakozóban, mert annak ellenére, hogy nem a legtisztább megoldásról van szó, Mario nem szegett szabályt, az ESEA mégsem hajlandó elismerni, hogy hibázott és kifizetni a játékos bevételét.

Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd, hogy értesítéseket küldjünk, és cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a GTA VI-ot vagy a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)