Hirdetés

Ismét egymásnak ugrottak az indie fejlesztők és a G2A

|

Újfent arra biztatják a játékosokat egyes független játékfejlesztők, hogy inkább kalózkodjanak, mint hogy a G2A-nál vásároljanak, akiknek viszont elegük van a vádakból, mert mindent megtesznek annak érdekében, hogy mindenki elégedett lehessen a piacterük működésével.

Hirdetés

Gyakorlatilag a G2A piacterének megjelenése óta -  ahol bárki felkínálhat eladásra játékkulcsokat - folyamatos kételyek merülnek fel azt illetően, hogy legális-e az ott történő tevékenység, illetve hogy a játékipar egészének helyzetére milyen hatással van működése. 2015-ben több tömeges kódletiltás is érintette a G2A-t és a hozzá hasonló oldalakat, egy évvel később pedig arra kérte több fejlesztő is a gamereket, hogy ha a G2A-n keresztül vásárolnának, inkább forduljanak a torrent felé. Az utóbbi napokban ismét több fejlesztő szólalt fel a piactér ellen, aminek üzemeltetői elutasítják a szerintük alaptalan vádakat.

Hirdetés

A szájkarate legújabb menetét Mike Rose, egy indie kiadó vezetője egy Twitter-bejegyzése indította útjára, amiben arra panaszkodott, hogy nem tudott letiltani egy Google-hirdetést, aminek köszönhetően a G2A az általa kiadott játékra vonatkozó hirdetése a saját hivatalos oldalaik előtt jelent meg. A poszt számos más fejlesztőből is kihozta a G2A-val kapcsolatos ellenérzéseiket, így például Rami Ismail, a Vlambeer egyik alapítója is a kalózkodásra buzdította azokat, akik egyébként a másodlagos kódértékesítőktől vásárolnának.

"Ezek az oldalak rengeteg időnket veszik el, amit fejlesztésre is fordíthatnánk, helyette ügyfélszolgálattal, kamu kulcsokkal kapcsolatos kérésekkel, bankkártya-visszatérítésekkel és hasonlókkal kell foglalkoznunk"

- írta a független fejlesztők közösségének prominens alakja.

A  fejlesztők felháborodásának meg is lett a hatása, több gamer oldal és YouTube-csatorna is ismét foglalkozni kezdett a G2A hatásaival, ami értelemszerűen nem annyira tetszett az oldal üzemeltetőinek. Ezért a tőlük megszokott, kissé talán pimasz stílusban egy terjedelmes blogbejegyzést írtak saját védelmükben. Ebben az indie fejlesztőket azzal vádolták, hogy a velük történő direkt kapcsolatfelvétel helyett indítottak ellenük médiahadjáratot és valójában nem szeretnék megoldani a problémát. Ezzel kapcsolatban ugyan csak a felek saját elmondására hivatkozhatunk, de több független játékkészítő is jelezte, hogy korábban kérték a G2A-t játékuk forgalmazásának leállítására, akik ennek a kérésnek csak addig tettek eleget, míg az indie fejlesztők nem utasították el az ajánlatukat, hogy közvetlenül adjanak el nekik kulcsokat.

A piactér működtetői nem tartják magukat hibásnak. Elsőként azt állították, hogy a kulcsok tömege legális forrásból, nagykereskedőktől, illetve gyakran közvetlenül kiadóktól érkezik (erről szól a fenti videójuk), viszont mivel rengeteg játékkód megy át a rendszerükön, illetve a beváltásuk egyben fel is használná őket, nem tudják ellenőrizni, hogy megfelelő-e az eladásra felkínált áru. A G2A állítása szerint ezzel együtt is csak az eladások nagyjából egy százalékával merülnek fel problémák, és ennek az egy százaléknak is csupán a két százaléka (tehát az összes eladás 0,02%-a) kerül visszavonásra.

Ehelyett szerintük főképp a fejlesztők által promóciós célra kiadott kulcsok kerülhetnek eladásra a G2A-n, és ha tényleg csalás történt, arra valószínűleg a kiadók saját online üzletében került sor. Ezért azt a látszólag gáláns ajánlatot tették, hogy ha egy fejlesztő megkeresi őket egy potenciális lopott kulcs ügyével,

egy független céggel vizsgáltatják ki az ügyet, és amennyiben tényleg a G2A a hibás, az okozott kár tízszeresét fizetik vissza a fejlesztőknek.

Továbbá a posztban azt is állítják, hogy a jogbirtokosok jó részesedést kaphatnak, ha együttműködnek a G2A-val. Kitértek továbbá arra is, hogy az indie játékok nagyjából csak az eladásai nyolc százalékát teszik ki, tehát a csalások vagy lopott kártyás vásárlások főképp az AAA címeket érinthetik, ha statisztikailag nézzük a jelenséget.

A posztra természetesen a vita kirobbantója, Mike Rose is reagált, elmondása szerint a G2A által közzétett statisztikáknak önmagukban is gyanúsaknak kellett volna lenniük. Rámutatott, hogy játékukból, a Descendersből 226 kulcsot adtak el, ami ugyan nem sok, de feltűnőnek kellett volna lennie, hogy a 85 százalékukat három ember értékesítette, akik közül egynek a kezében volt a teljes készlet közel fele.

A G2A arra is kitért a posztban, hogy a Descenders valószínűleg azért is szerepelt kevésszer a piactéren, mert a kiadója jól kezeli a hamis kulcsokat. Rose szerint ez az igazi probléma: a G2A és a hasonló piacterek megléte arra készteti az alkotókat, hogy több promóciós eszköz használatáról lemondjanak.

"A G2A szerint a kiadók és fejlesztők már elég jól kezelik azokat a kulcsokat, amiket nem szeretnének a szabad piacon viszontlátni. Igen, jól kezelem őket, mert a G2A létezik. Már nem adhatok ki kulcsokat olyan szabadon a sajtónak és influencereknek, mert a G2A nem hajlandó rendes ellenőrzést bevezetni a saját oldalán. Szintén emiatt vagyunk sokkal kevésbé hajlandóak mondjuk beszállni egy Humble Bundle-be, mert tudjuk, hogy a kulcsok úgyis megjelennek majd a G2A-n, amik aztán gyakorlatilag lenullázzák a steames eladásainkat."

- írta körül a problémát Rose, aki szerint a probléma a játékaik értékének az érzete, ami torzítja a fogyasztói gondolkodást, hiszen mindenki csak az olcsóbb felé megy. 

Szóval itt tartunk: van egy piactér, ami jól megél abból, hogy olcsón ad el termékeket, az esetek kis részében illegálisan, de szinte minden esetben rontva a termék tényleges elkészítőinek üzletét, akik pedig látszólag nem sokat tudnak tenni ez ellen. Legalábbis addig, míg nem terjed el eléggé a megfelelő technológiai megoldás, ami feleslegessé teszi a kulcsokat. Ti mit gondoltok, mi lenne az üdvös megoldás lehetőleg minél több szereplő számára?

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)