Hirdetés

Küszöbön lehet az „orosz Electronic Arts” létrehozása

|

Egészen elképesztő célkitűzésekkel reformálná meg a játékiparát Oroszország.

Hirdetés

Ukrajna 2022. február 24-i lerohanása óta nyugati szankciók sora sújtotta az orosz gazdaságot, amely még az ország saját nemzeti bankja szerint is 3%-os GDP-csökenést produkált az előző év során, míg az elnök Vlagyimir Putyin 2,5%-os csökkenésről beszélt.

Ebben a helyzetben természetes, hogy a háborúskodás mellett kitartó ország keresi a kitörési lehetőségeket, a jelek szerint pedig az állam részéről nagyon bíznak abban, hogy a játékipar lehet az egyik ilyen terület.

A Kommerszant ugyanis arról számolt be, hogy december 15-én gyűlést tartottak a Digitális Fejlesztésért Felelős Minisztériumban, amelyen a helyi játékipar és az állam képviselői konzultáltak a teendőkről. Az apropó, hogy a kormány fontolgatja a Jövő Játékipara nevű projekt támogatását, ami egyebek mellett egy "orosz Electronic Arts" megalapításával adna lökést a dolgoknak.

Hirdetés

A lap által látott dokumentumok szerint ez a "stratégiai központként" meghatározott entitás Rosgame néven futna, a játékok fejlesztésén és kiadásán túl pedig az ipar regenerálására és fejlesztésére koncentrálna. Ezen a ponton kifejezetten meredekké válnak a dolgok, az illetékesek ugyanis merész célkitűzéseket fogalmaztak meg az orosz EA eredményei kapcsán.

Az egyik forgatókönyv szerint egy 7 milliárd dollár értékű befektetést követően Oroszország 2030-ra a világ TOP 20 játékfejlesztő országa közé kerülne, ami ezen a ponton legfeljebb háború és szankciók nélkül tűnik elképzelhetőnek. A következő lehetőség, hogy a Rosgame 20 milliárd dollárt kap, melynek felhasználásával egy "iparági áttörést" fog elérni, az viszont nem derült ki, hogy ez milyen természetű lenne.

Ennél is nagyobb ambíciókat dédelget a harmadik terv: ebben az orosz Electronic Artsot 50 milliárd dollárnyi rubellel öntik nyakon, melynek segítségével 8 éven belül "puha hatalommá" teszi az országot, vagyis olyan szereplővé, aki a gazdasági és kulturális befolyásával alakítja számára kedvező irányba a nemzetközi viszonyokat.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Ha pedig mindez nem elég, a minisztérium konferenciáján egy nonprofit szervezet, a számítógépes és más jellegű sportok fejlesztését célzó ARKIVS is részt vett, egy még grandiózusabb céllal emelve a tétet: javaslatuk szerint 2030-ra Oroszországnak egymilliárd külföldi játékost kell meghódítania, négy saját játékmotort fejlesztenie és piacra dobnia két, azaz kettő darab új konzolt is.

A várakozásokat ugyanakkor hűti, hogy a Kommerszant szerint a kormány egyelőre még azzal van elfoglalva, hogy egyáltalán megtalálja az állami hátszéllel segített játékfejlesztés finanszírozásának lehetséges módját, melynek kapcsán "költségvetésen kívüli eszközökben" gondolkodnak az illetékesek.

 

 

Ha többet szeretnél tudni az üzleti világról, vagy az IT területén akarsz dolgozni, akkor kövesd a legfontosabb híreket!

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)