Hirdetés

Cliff Bleszinski szerint azért bukott meg a LawBreakers, mert beleerőltette a saját politikai nézeteit

|

Szerinte az egészre rányomta a bélyegét, hogy "ő volt a fehér srác, aki diverzitást erőszakolt a játékába, majd a saját szellentését szagolgatta az interjúk során".

Hirdetés

Cliff Bleszinski a játékipar egy érdekes figurája. Anno CliffyB-ként vált ismertté, nagy szerepe volt az Unreal és a Gears of War létrejöttében, de 2012-ben otthagyta az Epic-et, mert 20 év után szünetet akart tartani a játékfejlesztésben. 2014-ben megalapította a Boss Key Productions stúdiót, ami nagyon látványosan állt földbe 2018-ban.

Hirdetés

A csapat első nagy játéka a LawBreakers volt, egy szórakoztató, alacsony gravitációs arena shooter hősökkel, de valahogy nem találta meg a közönségét. Bukásának sok oka lehetett, valószínűleg bekavart az Overwatch sikere is, meg hogy nem mérték fel elég jól, szükség van-e egyáltalán ilyen műfajú játékra. Aztán végső elkeseredésében a Boss Key kiadta az erősen félkész battle royale játékát, a Radical Heights-ot, de ennek sem volt már semmi értelme.

Bleszinski láthatóan nem tudta elengedni a Boss Key-t. A napokban posztolt egyet Instagramra, posztjában pedig leírta, hogy a játék bukásának egyik oka az volt, hogy egy megosztott világban próbálta a saját nézeteit a játékon keresztül közvetíteni. Kissé zavaros szövegében említ gendersemleges mosdókat, meg azt, hogy miatta nem voltak elég szexik a női karakterek. Szerinte túl kedves és kompromisszumkész volt, nem vitte át elég határozottan az ötleteit a csapaton.

View this post on Instagram

EDIT: In case I didn't make it clear I mean that this was *A* factor, not THE. Marketing, timing, being on ps over xbox, and more were also factors. Stupid clickbait headlines I hope you got the hits you wanted. 🤑🤨 Hung it in the garage. Ironic the sign got kinda messed up in transport, ain't it? Ever since the studio closed I've been wracking my brain what I could have done differently. Pivot HARD when the juggernaut of Overwatch was announced. Been less nice with my design ideas and more of a dictator with them. One big epiphany I had was that I pushed my own personal political beliefs in a world that was increasingly divided. Instead of the story being "this game looks neat" it became "this is the game with the 'woke bro' trying to push his hackey politics on us with gender neutral bathrooms." Instead of "these characters seem fun" it was "this is the studio with the CEO who refuses to make his female characters sexier." Instead of "who am I going to choose" it became "white dude shoehorns diversity in his game and then smells his own smug farts in interviews" instead of just letting the product ... speak for itself. It's okay to be political when your company or studio is established for great product FIRST. But we were unproven and I regret doing it. (This will be quite the doozy of a chapter in the upcoming memoir.)

A post shared by Cliff Bleszinski (@dudehugetank) on

Később hozzátette, hogy nem ez volt az egyetlen ok, de ez volt az egyik. A marketing, az időzítés, valamint az, hogy a PS-t választották az Xbox helyett, mind-mind közrejátszottak a sikertelenségben. 

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)