Hirdetés

Egyre nagyobb a zavar a loot boxok szabályozásának kérdésében

|

Hawaii például komoly megszorításokat vetne ki a loot boxokat tartalmazó játékokra, az elektronikus szoftverek piacát szabályzó szervezet pedig most reagált erre, ők nem értenek egyet.

Hirdetés

Nagy a vita mostanában a loot boxok körül, ami nem csak azért van, mert ez a mechanizmus felboríthatja a játékok egyensúlyát, hanem azért is, mert könnyen hasonlítható a szerencsejátékhoz, aminek sajnos komoly veszélyei vannak.

Hirdetés

Hawaii kormánya nemrég előállt egy törvényjavaslattal, amely 21 év alatt nem engedné a loot boxokat tartalmazo játékok árusítását, az Electronic Software Association pedig nemrég reagált a javaslatra:

"A fogyasztók védelmének felelősségét nagyon komolyan vesszük és folyamatosan azon dolgozunk, hogy átláthatóak legyenek a különféle videojátékos élmények. Hiszünk abban, hogy az ipar önszabályozó rendszere továbbra is a leghatékonyabb módszere annak, hogy a fontos problémákkal megküzdünk, az évek alatt felgyülemlett tapasztalat pedig alátámasztja ezt a hitünket. Néhány vásárlónak és szülőnek lehetnek kérdései a loot boxokat illetően, az ESA pedig rendelkezésére áll mindenkinek, aki szeretné megismerni ezeket a mechanizmusokat."

Míg az ESA úgy gondolja, hogy egy önmagát szabályozó iparban nincsen szükség ilyesfajta állami szintű megoldásokra, addig Hawaiiban azért akadnak támogató a tervezetnek. Sean Quinlan képviselő szerint szükség van egy ilyen törvényre, ugyanis itt nem a játékok tartalmát akarják szabályozni, hanem csak egy módszert a tartalom kiszolgálására:

"Ha a felnőttek is áldozatul tudnak esni egy ilyen megoldás addiktív jellegének, akkor hogyan várhatjuk el, hogy a gyerekek ellen tudjanak állni?"

Tény, hogy az ipar eddig általában véve tudta szabályozni magát (bár erről a fogyasztók nagy részének talán más a véleménye), viszont egyértelműen látszik, hogy a videojátékok népszerűségének növekedése, illetve az ipar működésének radikális változása új kihívásokat rejt magában, amelynek a megoldásához aktív és folyamatos párbeszédre lesz szükség. 

A loot boxok jelenségéről és ipari relevanciájáról Csirke írt egy komolyabb cikket, érdemes ezt is elolvasni véleményalkotás előtt.

Ha többet szeretnél tudni az üzleti világról, vagy az IT területén akarsz dolgozni, akkor kövesd a legfontosabb híreket!

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)