Míg a nagy kacsaúsztató innenső oldalán meglehetősen szabadon értelmezik a Black Friday koncepcióját (érts: nem kell péntekre esnie, tarthat egy hétig, egy hónapig, és az év bármely szakában sor kerülhet rá), addig az Egyesült Államokban hagyományosan a hálaadás ünnepét követő péntek az a nap, amikor megrohanják az emberek a boltokat és a webshopokat az ünnepi szezont bedurrantó, olykor egészen extrém mértéket öltő leárazások miatt.
Idén a konzolokat nézve meglepetésre nem a PlayStation 5, de még csak nem is a Nintendo Switch volt a befutó. Akkor minden bizonnyal az Xbox Series X - gondolnád, csakhogy ezzel a tippeddel is mellélőnél, mert a Black Friday sztárja az Adobe Digital Economy Index alapján a Microsoft 300 dolláros Xbox Series S konzolja.
Ennek két oka is van: egyrészt sikerült a konzol árát rendkívül kedvezőre belőni, amiért cserébe kompromisszumokkal ugyan, de nemcsak az idei, hanem a következő 5-6 (vagy még több) év játékait is összehasonlíthatatlanul jobb minőségben futtathatjuk rajta, mint egy hasonló árfekvésű PC-n vagy laptopon. Röviden és tömören ideális Game Pass masina, ha nem tartjuk fontosnak a 4K felbontást.
A másik faktor, ami közrejátszhatott az olcsóbbik Series konzol sikerében, nem más, mint a készlet nagysága. Mert míg PS5-höz vagy Series X-hez jóval nehezebb volt hozzájutni az elmúlt évben, addig csak ritkán fordult elő, hogy a Series S teljesen eltűnjön a boltok polcairól. Magyarán lényegesen nagyobb mennyiségben állhatott rendelkezésre, és ezért sokan dönthettek úgy, hogy ha már nincs más kéznél, jó lesz ez is.
Hírek, érdekességek, tippek, ajánlók, unboxing, hardveres videók, minden, ami 1-2 percbe belefér. Kövess minket TikTokon is!
Érdemes hozzátennünk, hogy a Series konzolcsalád a chiphiány dacára kimagaslóan teljesített az első évében. Tény, hogy ennyi idő alatt több PlayStation 5 és Nintendo Switch talált gazdára, de ha összevetjük a Microsoft eddigi legsikeresebb konzoljának, az Xbox 360-nak az első éves számaival, akkor azt láthatjuk, hogy egyre jobban nyílik az olló, méghozzá az új generációs gépek javára. A VGChartz adatai szerint 5 094 715 db. Xbox 360 fogyott a megjelenését követő 12 hónapban, míg az Xbox Series X és Series S ugyanennyi idő alatt 8 427 936 eladott példányig jutott.