Hirdetés

2020-ra kétmilliárd gamert szeretne elérni a Microsoft

|

A redmondi cég a jövőben nem csak a saját konzoljait és operációs rendszereit használó játékosokat szeretné valamilyen formában kiszolgálni, így az a tervük, hogy 2020-ra minden gamer követlenül vagy közvetve az ő szolgáltatásaikat fogja használni.

Hirdetés

Miután a 2013-ban elrajtoló konzolgeneráció születésekor még saját platformjaihoz próbálta láncolni a gamereket a Microsoft, rá kellett jönnie, hogy ezzel a hozzáállással jó esetben is csak komoly lemaradást felhalmozó másodhegedűsök lehetnek. Ezért alapjaiban gondolták újra, hogyan próbálják elérni az egyre csak növekvő gamer tábort, amiről nemrég egy érdekes interjúban meséltek a GamesIndustry.biz-nek.

Hirdetés

Míg korábban csak és kizárólag arra törekedtek, hogy Xbox konzolokat és az ehhez kapcsolódó játékokat, kiegészítőket és szolgáltatásokat adják el, mára alaposan kibővült azoknak a köre, akiket közvetett Xbox-ügyfeleknek tekint a Microsoft. Ebbe beletartoznak például, akik más platformokon játszanak az általuk kiadott játékokkal - a Windows 10-en megjelenő címek mellett elsősorban a Minecraftra érdemes gondolni -, ahogy azok is, akik olyan, az Xbox ökoszisztémához tartozó szolgáltatásokat használnak, mint a Mixer. Végül harmadik ágként a Microsoft a fejlesztők számára is biztosít különböző eszközöket és szolgáltatásokat (ezen a területen az egyik legfontosabb a felhőalapú rendszerek terén való előrelépés), amiknek a segítségével további sikereket érhetnek el a redmondiak a gaming területén.

Amint Kareem Choudhry, a nemrég megalakított Cloud Gaming divízió feje kifejtette, ez a hozzáállás a Microsoft egészét átjárja manapság.

"Amit itt láttok, az egy olyan átalakulás, ami az egész Microsoftra jellemző volt az utóbbi években. A az Office-ra gondolsz például, már nem csak a saját operációs rendszerünkön elérhető, hanem már iOS-en is. Ezt a vállalati filozófiát vettük át a gaming ágazatban is. (...) Ahhoz, hogy tényleg növekedni tudjon a vállalkozásunk, nem játszhatunk kizárólag a saját eszközeinken és operációs rendszereinken"

- mondta.

Ezzel együtt az Xbox platformra nem a Kinect sorsa vár, a Microsoft konzolja nagyon is életben marad, a cégnél pedig szeretnék, hogy minél jobb alternatívát nyújtsanak a játékosoknak.

"Egyáltalán nem hagyjuk magunk mögött a konzolos üzletágat, továbbra is befektetünk ezen a téren is. Ma az első számú nappali élményt az Xbox One X nyújtja és reméljük, hogy ezt folytatni tudjuk még évekig. De amikor azon gondolkodunk, hogyan bővíthetjük az vállalkozásunkat, a konzolon kívül is gondolkodnunk kell, ha sikeresek szeretnénk lenni."

Ebben részben benne van annak a lehetősége is, hogy a Microsoft is egyszer megpróbálkozik a konzolok nélküli játékstreamelő szolgáltatással (efelé mutatnak a felhőalapú szolgáltatásaik és az Xbox Game Pass is), de erről még nem beszél nyíltan a vállalat.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)