Hirdetés

Miért hasít úgy a Knockout City, mintha nem lenne más játék?

|

Rengetegen próbálták ki az ingyenes időszak alatt, és továbbra is meglepően népszerű az Electronic Arts online kidobósa - de miért pont ez megy most nagyot?

Hirdetés

Nos, hát van úgy, hogy egy jóslat nem jön be. Amikor a Knockout City bejelentéséről írtam februárban, még teljes mértékben megalapozottnak láttam a cikk címét, elvégre az efféle koncepcióra épülő és hasonló, Sunset Overdrive-ot a Fortnite-tal ötvöző látványvilággal megáldott játékoknak mostanában nem megy jól. 2020-ban a Rocket Arena, a Bleeding Edge és a Hyper Scape is bebukott, illetve idén nagyon nem jött be a Sonynak a Destruction AllStars - miért pont a kidobósozásnak kellett volna működnie? 

Az sem jelentett sok jót, hogy az Electronic Arts, bár teljes áron akarta adni a játékot, a megjelenést követő néhány napra teljesen ingyenessé tette. Érdekes húzás volt ez a kiadó részéről, azt gondolhattuk, maga sem bízik a sikerben, de akárhogy is, bejött: több mint ötmillióan próbálták ki, és még csak nem is azért, mert népszerű streamerek mutogatták. De akkor miért is tudott ilyen sikereket elérni már most, napokkal az indulása után? 

Hirdetés

Majdnem ingyen van

Amikor ilyen magas számokról esik szó a játékiparban, mindig érdemes keresni a zárójeleket, mert a kiadók szeretik azokat is beleszámolni az összegbe, akik legfeljebb a letöltésig jutottak. A Knockout City esetében azonban könnyű elhinni, hogy az ötmillió nem egy erős felfelé kerekítés eredménye. A játék május 21-én jelent meg, és egészen május 31-éig mindenki, minden platformon ingyenesen játszhatta, akár úgy is, hogy vegyült más platformok játékosaival. Elérhető PC mellett Switchre, PlayStation 4-re és PS5-re, Xbox One-ra és Series konzolokra, tehát a mobilokon túl gyakorlatilag a Stadia maradt ki egyedül, az meg ugye, mondjuk úgy, nem a játékipar titkos motorja. Ahogy mostanában a dolgok alakulnak a játékvilágban, nem lepődnénk meg egyébként egy mobilos változat láttán sem.

Amint véget ért a próbaidőszak, az EA úgy döntött, bent hagyja a horgot, így most továbbra is ingyen játszhat mindenki, amíg el nem éri a 25-ös szintet. Utána persze megint nem az következik, hogy ki kell fizetni az egyébként nem túl magas, 19,99 eurós árat, hiszen PC-n, PlayStationön és Xboxon ott az EA Play, ami platformtól függően havi 3,99 euróért, 1229 Ft-ért vagy 990 Ft-ért, illetve évi 24,99 euróért, 7990 Ft-ért vagy 5500 Ft-ért kínál korlátlan hozzáférést ehhez és még sok más játékhoz. Tehát az "ingyen" után következik a "szinte ingyen", ami még mindig elfogadható a legtöbb játékos számára. Sajnos a switchesek csak azzal vigasztalódhatnak, hogy nem kell előfizetés a multizáshoz.

Az ötmillió játékos egyébként jól hangzik, de túlnyomó többségben olyanok játszottak eddig, akik semennyit nem fizettek a játékért. Ahhoz, hogy a Knockout City sokáig fenntartható maradjon, kellenek a bevételek (ezért is vannak mikrotranzakciók), úgyhogy csak pár hét, hónap múlva fogjuk látni, hogy valóban sikeres-e, esetleg az EA Play-felhasználók számának növekedésén keresztül térül meg az EA által befektetett összeg, vagy önmagában is nyereségessé tud válni.

Általában sokat számít, hogy Twitchen épp mi pörög, mit játszanak a legnépszerűbb streamerek - az Among Us, a Fall Guys, a Flappy Bird és sok más annak köszönheti váratlan, nagy mértékű sikerét, hogy egy-két videós rátalált, rákapott, aztán a követőik is, majd az ő haverjaik, és így tovább. A Knockout City azonban nem lett sláger a platformon: a SullyGnome mérései szerint volt ugyan pillanat, amikor 201,912-en nézték, ahogy mások játszanak, de az érdeklődés hamar alábbhagyott, az elmúlt három napban már csak 27438 volt a csúcs.

Kidobósozni jó

Ez azonban csak a felszín, a finanszírozási modell önmagában nem tesz sikeressé egy játékot, hiszen a legfontosabb az, hogy élvezetes legyen - és a Knockout City ezt a feltételt is teljesíti. A Velan Studios kihozta az alapötletből, amit lehetett: kidobósozni kell, két találat kiütést ér, de különböző labdák vannak, amik más-más tulajdonságokkal bírnak, és a játékosok is sokféle taktikát, mozdulatot használhatnak. Eleve kielégítő mennyiségű, kellően változatos pályával és móddal startolt, de már kezdetét is vette az első szezon, jött egy új pálya, csábító a jutalmazás, friss az élmény; ez így együtt képez egy olyan egyveleget, ami könnyen magával ragadhat bárkit, aki ad egy esélyt a játéknak.

A GS YouTube csatornája csak rád vár!

Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.

Az EA és a Velan az e-sport világa felé is kacsingat, volt már egy kisebb, 15000 dolláros összdíjazású hivatalos bajnokság a múlt hét második felében, amivel elkezdtek tapogatózni ezen a terepen. Nem biztos, hogy folytatják is, ez a közönségen múlik, de a csapatnak amúgy is határozott tervei vannak a játékkal, sokáig, kényelmes ütemben jönnek majd a frissítések és újítások, rotálják a módokat, hogy mindig legyen valami új, és ne kelljen sokat várni a szerverekre. Mindenképp érdemes belevágni, akár a legjobbak akartok lenni, akár csak valami újra vágytok.

Ma este EndreMan is streamel egy kicsit, csatlakozzatok hozzá!

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)