Hirdetés

A Mortal Kombat fejlesztőinél is alap a masszív túlóra

|

Több fejlesztő mesélt arról, hogy nem csak a 80-100 órás munkahetek gyakoriak, de a külsősöket is nagyon alulfizetik.

Hirdetés

Egyre többen nyilatkoznak annak kapcsán, hogy milyen kemény áldozatokkal jár a játékfejlesztés. A lavinát a Kotaku anthemes cikke indította el, azóta az Epic dolgozói is panaszkodtak a sajtónak.

Hirdetés

Most a NetherRealm került sorra. Először egy ex-kolléga mesélte el, hogy már 2011 környékén, a Mortal Kombat 9 idejében is voltak problémák. Állítása szerint 2011. január 1-től áprilisig kettő kivételével minden nap reggel 10-től legalább éjfélig bent kellett lennie, és nem csak neki, mindenkinek - a vezetőket kivéve. Három év alatt 1%-os emelést kapott, és semmilyen bónusz nem járt neki. Eleve tervezték a túlórákat, nem volt cukrozás, bátorítás, semmi ilyesmi; szimplán jónak látták ezt a rendszert, mert a játékok elkészültek, jól sikerültek.

A PC Gamer több fejlesztőt megkeresett, akik hasonló élményekről számoltak be. A Mortal Kombat X és Injustice 2 fejlesztése során hónapokig semmi életük nem volt a munkán kívül, valaki inkább az irodában aludt, hogy ne kockáztasson balesetet hazavezetés közben. A határozott szerződéssel besegítő fejlesztőket minimálbérre vették fel, annak ígéretével, hogy talán a következő szerződés után belsősök lehetnek.

Főleg a határidők környékén volt durva a túlóra, aztán visszavettek a tempóból, majd szép lassan növelték az elvárt munka mértékét. A minőségellenőrzési részlegen dolgozók közül többen is 12 dolláros óradíjról meséltek, ami az Egyesült Államokban kevésnek számít. Ráadásul sokszor nem is volt értelme heti 100 órán át bent lenni, mert sokáig nem tudtak haladni a munkával, vártak az újabb buildekre.

Mindezen felül egy neve elhallgatását kérő ex-kolléga szerint alig voltak teljes munkaidőben ott dolgozó női fejlesztők, és állandó volt a sértegetés.

A Warner Bros. és a NetherRealm egyelőre nem válaszolt a vádakra.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)