Hirdetés

Túlórázással kapcsolatban nyilatkoztak a Naughty Dog korábbi és jelenlegi munkatársai

|

A sikeres stúdiónál sem ritka, hogy az átlagosnál jóval többet kell dolgozni.

Hirdetés

Számos egykori és jelenlegi Naughty Dog-alkalmazottat szólaltatott meg a COGconnected, és az interjúk során leginkább a túlórázás, valamint a crunch került szóba, avagy az az időszak, amikor komoly túlórákat kell vállalni a dolgozóknak, hogy meg tudjanak felelni a szűkös határidőknek.

Hirdetés

A nagyobb stúdiók esetében elég gyakori ez a jelenség, nincs ez másképp a Naughty Dog esetében sem. Egy dolgozó elmondta, hogy 3-6 hónap alatt folyamatosan egyre többet kellett dolgoznia, és egy héten akár 70 órán keresztül a a munkahelyén kellett lennie, másoknak akár még többet is. Egészségtelen ilyen nyomás alatt és ennyit dolgozni, viszont a stúdió emellett igyekszik a lehető legjobb feltételeket is biztosítani. Az alkalmazottak számára korlátlan catering lehetőséget nyújtanak, és pontosan nem mondják meg, hogy mennyi óra munkát várnak el. A határidőket viszont szorosan tartani kell, így napi 8 órában igen nehéz teljesíteni az elvárásokat.

Egy minőségellenőr elmondása szerint például az Uncharted 4 utolsó hét hetében egy munkahét úgy nézett ki, hogy reggel 10-től este 10-ig, vagy akár hajnali 1-ig maradtak bent, néhány embernek pedig 24 órás váltásokban kellett dolgoznia. Egy egykori fejlesztő így nyilatkozott:

"Sokan úgy éreztük, hogy nem is a céghez tartozunk. A belünket is kidolgoztuk, és úgy kezeltek bennünket, mintha nem lenne ott helyünk. Nagyon rossz volt. A túlórázás rendkívül fárasztó és kimerítő volt. A Naughty Dognál töltött időm alatt a szüleimmel éltem, de előfordult, hogy egy hétig nem is találkoztam velük."

Egy másik fejlesztő elmondta, hogy kellett egy kis idő, mire egy crunch időszak után újra vissza tudott rázódni a normál életvezetéshez. Az élményért ugyan hálás, viszont nem valószínű, hogy egy újabb ilyen időszakot bevállalna.

A Naughty Dog csapata jelenleg a The Last of Us Part II-n dolgozik, amelynek egyelőre nem tudni a megjelenési dátumát.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)