Hirdetés

Sokkal több játék jelent meg idén, mint tavaly, de ez nem feltétlenül jó

|

Számos játék megjelenését csúsztatták el a járvány miatt, viszont más oka is van annak, hogy az idei megjelenések száma felülmúlja a tavalyit.

Hirdetés

Azt eddig sem volt nehéz megállapítani, hogy a tavaszi szezonban kevés nagy játékot kaptunk, és az átlagnál több jelenik meg ősszel, aminek hátterében egyértelműen a koronavírus-járvány által okozott fennakadások állnak. 2020-ban még nem éreztük ennek hatását, hiszen a játékok többségét már csak finomítgatni kellett, azt meg nem olyan nehéz home office-ból megoldani, mint például a mo-cap felvételeket vagy a szinkront.

Az NPD Group elemzőcég szerint ugyanakkor valahogy mégis lényegesen több játék érkezett, mint tavaly.

Hirdetés

Mat Piscatella elemző közzétett egy grafikont arról, hogy saját méréseik szerint január 1. és október 7. között mennyi játék jelent meg tavaly és idén, különszedve az egyes platformokat. A legtöbb újdonság, 1543 cím Switchre érkezett, de köztudott, hogy az eShop tele van minősíthetetlen indie játékokkal, amiket még kipróbálni sem érdemes. 

A legnagyobb ugrás PlayStation 4-en és PS5-ön volt megfigyelhető, 66%-kal több játékot kaptunk idén, mint tavaly. Hasonló a növekedés mértéke Xboxon is, ahol 61%-kal több újdonságot találunk.

A Kotaku szerint jó eséllyel ez volt az eddigi legtermékenyebb, az NPD által mért év, de ezt nem merte Piscatella határozottan állítani, mivel nem nézett vissza minden adatot. Az ugyanakkor tény, hogy az elmúlt néhány évben folyamatos volt a növekedés, 2019-ben például 1097 játék jelent meg Switchre, 692 PlayStationre és csak 453 Xboxra.

A PC-s megjelenéseket a SteamSpy számolja (nyilván csak a Steamen található játékokat figyelembe véve). A Valve platformján tavaly 9725 újdonság volt, idén most tartunk 8084-nél, és még valamivel több mint két és fél hónap van az évből. Beszédes, hogy a játékok átlagára 9,11 dollár, tehát itt is az indie játékok növelik a mennyiséget.

A nagy újdonságokat nézve egyébként az xboxosoknak szegényes volt az év, alig jött multiplatform megjelenés, a legjobb címek főleg PC-re és PlayStationre érkeztek. A Forza Horizon 5 és a Halo Infinite javíthat még az arányon.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)