Hirdetés

Sosem találod ki, mennyit keresett a Microsoft az Xboxokon

|

Az Epic és az Apple pereskedése ezúttal a redmondiak konzolbizniszének kulisszatitkairól rántotta le a leplet.

Hirdetés

Javában zajlanak az Apple és az Epic Games perének tárgyalásai, az eljárás szinte minden napra tartogat valamilyen érdekes hírmorzsát. A napokban például azt tudhattuk meg, hogy az almás cég rengeteg pénzt szakít App Store alkalmazásbolttal, de arra is fény derült, hogy az Apple-CEO Tim Cooknak néhány éve még fogalma sem volt az Epicet vezető Tim Sweeney kilétéről.

Legutóbb pedig Lori Wrightot, az Xbox fejlesztésekért felelős alelnökét szólították a tanúk padjára, aki az Epic ügyvédje, Wes Earnhardt kérdésére válaszolva köntörfalazás nélkül kijelentette, hogy a Microsoft még soha nem termelt profitot az Xbox konzolok eladásával. Earnhardt konkrétan arról faggatta a tanút, hogy mennyi pénzt keres a Microsoft az Xboxokon.

Hirdetés

"Nem keresünk rajtuk. Veszteséggel áruljuk őket."

- válaszolta erre Wright, majd az ügyvéd következő kérdésére, mely szerint termeltek-e valaha is bármennyi profitot a konzolok eladásával, az alelnök csak egy tömör nemmel felelt.

Az Epic ügyvédje ezzel arra akart rávilágítani, hogy a konzolbiznisz és az Apple üzletpolitikája nem összehasonlítható, mivel a videójátékos hardvernél valójában a szolgáltatás a bevételt termelő tényező, míg az almás kütyük önmagukban is rengeteg pénzt hoznak a cupertinóiak konyhájára. Ennek érdekében a Microsoft részéről tanúskodó Wright bővebben is kifejtette, hogy ők a játékok eladásával, a szolgáltatásokkal, valamint az előfizetésekkel termelik a profitot.

Az Epic Games érvelésén persze így is lehet fogást találni, hiszen az Apple ragaszkodik ahhoz, hogy termékei attól is kelendők, hogy egy szigorúan szabályozott alkalmazásbolttal őrködnek a biztonság és a szoftverek minősége felett. Magyarán a cupertinóiak nézőpontjából az App Store a termék szerves részét képezi.

De nem osztja az Epic álláspontját Daniel Ahmad, a Niko Partners gaming-szakértő elemzője sem, aki szerint a veszteséggel árusított konzolok üzleti modellje inkább a késő 90-es éveket és a kora 2000-es éveket jellemezte. Ahmad úgy véli, hogy ha a PlayStation 5 és az Xbox Series S/X most éppen veszteségesek is, később profitot fognak termelni. Jó példa erre a PS4, amivel szintén így történt, de említhetjük a Nintendót is, utóbbi már a rajt napján sem bukott a Switch eladásával.

A Microsoft esetében persze valóban elképzelhető, hogy összességében negatív a mérleg, hiszen az első Xboxból mindössze 24 milliót adtak el, és az Xbox One is jócskán lemaradt a több mint 110 millió példányban elkelt PS4 mögött, becslések szerint nemrég léphette át az 50 milliót.  Az egyetlen kakukktojás az Xbox 360, ami 80 millió feletti eladásával anno éppen csak lemaradt a PS3 mögött, ráadásul 9 éven át árulták, a végén már fillérekért, így kissé nehéz elképzelni, hogy a redmondiak egy centet sem kerestek rajta.

 

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)