Nem kevés pénzzel támogatja az indie játékfejlesztést Spanyolország

|

Eredetileg csak kétmillió eurót tettek volna bele, de végül ennél magasabb összeget szán a spanyol kormány arra, hogy a fejlesztők megvalósíthassák álmaik játékát.

Rendeld elő a Monster Hunter Worldöt ráadás lentikuláris borítóval! Hirdetés

Lengyelországnak nagyon bejött, hogy támogatni kezdte a fejlesztőket, akik cserébe jó sokat tudnak adózni az eladásokból befolyó pénzből. Mindenki jól jár, még a játékosok is, akik olyan termékeket kaptak, mint a The Witcher 3 vagy a Dying Light.

Hirdetés

Voltak már tervek a spanyol kormány részéről arra vonatkozóan, hogyan lehetne hatékonyan támogatni a honi játékfejlesztést: 20 fejlesztő között 50 000 és 150 000 euró közti összegeket szerettek volna elosztani, és elsősorban azokat akarták támogatni, akik öt vagy annál kevesebb létszámú csapattal dolgoznak, valamint első játékukat készítik. 

Végül átalakult a tervezet: a 6,5 millió eurós támogatásból azok a stúdiók kaphatnak fejenként maximum 150 000 eurót, amelyek már legalább fél éve működnek, és nem keresnek évi kétmillió eurónál többet.

Spanyolországban található például a MercurySteam (Clive Barker's Jericho, Castlevania sorozat, Metroid: Samus Returns, Raiders of the Broken Planet), a TequilaWorks (Rime, The Sexy Brutale), illetve ott, a Pyro Studiosnál született meg a Commandos: Behind Enemy Line is húsz évvel ezelőtt.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!