Hirdetés

A Take-Two főnöke szerint a Fortnite-nak nem volt hatása a játékiparra

|

Strauss Zelnick szerint a játék maga nem sokat csinált az iparral, de az Epic Games Store majd szépen megkeveri a szószt.

Hirdetés

A Fortnite hatalmas nyomot hagyott a gaming kultúrán és azon kívül is. A játék az Epic Gamesnek és korábban ismeretlen játékosoknak is milliókat termelt, mindemellett annyira népszerű lett, hogy a mainstream médiában is közismert címmé vált. A Take-Two főnöke szerint mindez lényegtelen, véleménye szerint egészen más jelenség lesz formabontó a piac egészére nézve.

Hirdetés

A cég elnöke, Strauss Zelnick azt nyilatkozta, hogy ugyan a Fortnite sikere szép teljesítmény, a játékiparra nincs semmi hatása:

Hirdetés

"A Fortnite sosem befolyásolta az ipart. Minket a legkevésbé sem érintett. A Fortnite-tól függetlenül is hatalmas sikereink voltak."

Szerinte egyetlen termék nem feltétlenül fogja befolyásolni a többit, függetlenül az üzleti modelljétől és sikerétől. Példának a filmeket hozta fel, mert szerinte az emberek megtalálják a módját annak, hogy megnézzenek annyi filmet, amennyit akarnak, és ha nincs olyan, ami érdekelné őket, akkor csak mennek és csinálnak valami mást.

Hirdetés

"A Fortnite iránti rajongás vagy szükséglet nem valami hiányának hatására alakul ki. Ezért határozott nem a válaszom arra a kérdésre, hogy a Fortnite kiszorítja-e a többi játékot. A legkevésbé sem. Szerintem sok cég csak kifogásként mutogat a Fortnite-ra, amikor valamelyik játékuk nem fut be. Nekünk az a véleményünk, hogy ha egy játék jó, akkor az menni fog, ha pedig nem jó, akkor elsüllyed, ennyi."

Persze a Fortnite sikerének volt egy mellékhatása is, az Epic Games Store születése. Zelnick elmondta, hogy ez hatalmas fegyver és lehetőség az ipar minden szereplőjének kezében. Eddig kénytelenek voltak jópofát vágni a Steam 30 százalékos részesedési feltételéhez, mert nem volt más opció. Ez azonban nagyot változott. Szerinte most hogy van egy nyomós tárgyalási alap a kezükben, valószínűleg hamar változásokat fogunk látni a pénzügyi hozzáállásban.

"Tegyük fel, hogy elindítasz egy videojáték boltot, de nem tudsz megegyezni a Take-Two-val. Ez azt jelenti, hogy megpróbálsz egy komoly szolgáltatást biztosítani GTA (a legnagyobb cím az iparban), Red Dead Redemption, NBA 2K (az Egyesült Államok legnépszerűbb sportjátéka), a WWE, a Civilization, a Borderlands, a BioShock és stb. nélkül. Sok sikert."

Meglátjuk, hogy az Epic Games Store térnyerése miatt a Steam fejesei hajlandóak lesznek-e tárgyalni a részesedésről.

Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd, hogy értesítéseket küldjünk, és cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a GTA VI-ot vagy a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)