Hirdetés

Ezért nem fog a The Last of Us Part II digitálisan előbb megjelenni

|

Egy szakértő összefoglalta, mik lehetnek a fő okok, amik miatt gyakorlatilag esélytelen a The Last of Us Part II májusi digitális kiadása.

Hirdetés

Most már egyre jobban beletörődünk, hogy május egy unalmas hónap lesz játékmegjelenések szempontjából, hiszen kiesett a Marvel's Iron Man VR és a The Last of Us Part II is. Mindkettő esetében logisztikai problémák léptek fel, melyek következtében nem garantálható, hogy időben eljuthatnak a dobozos példányok a játékosokhoz, ami annak ellenére, hogy a digitális értékesítés egyre népszerűbb, még mindig nagy problémát jelenthet a Sony számára.

Hirdetés

Chris Dring, a GameIndustry.biz újságírója egy a VG247-en megjelent cikkben öt fő lehetséges indokot emelt ki. Elmondta, hogy 2019-ben az AAA-szintű játékok több mint 50%-át még mindig dobozosan adták el, sőt, egyes címek esetében 60 vagy 70 százalék volt az arány a bolti példányok javára. Ebből látható, hogy a pusztán digitális értékesítéssel a Sony nem számíthat maximális eladásokra még akkor sem, ha sokan hajlandóak lemondani a bolti vásárlásról. Emellett túl bonyolult lenne a dobozos előrendeléseket digitálissal kiváltani, pláne a különleges kiadások esetében.

Továbbá még ha sikerülne is ezt megoldani, akkor is ott van az a probléma, hogy óriási terhelés érné az internetet, ha mindenki ugyanazon a napon állna neki letölteni a várhatóan milliós példányszámban fogyó játékot - a Modern Warfare-nél ez csak kisebb kényelmetlenséget okozott tavaly ősszel, de most eleve is magasabb a kihasználtság világszerte, a PlayStation Network sebességét is lassítani kellett.

Az is lehetséges, hogy a Sony nem akar a boltokkal kiszúrni a PlayStation 5 megjelenésének évében, hiszen míg játékot csak-csak lehet digitálisan árulni, konzolt, kontrollereket nem. Ezek mellett már csak apróság, hogy egy olyan játékot, aminek középpontjában egy világjárvány és az annak következtében összeomlott társadalom áll, nem ideális pont most útjára engedni.

Mindenesetre lehet, hogy a Sony mégis belevág, de nagy kockázatot vállal ezzel, és szinte biztosan veszít valamennyi pénzt ahhoz képest, ha várna. Kérdés, hogy mennyire van szüksége a bevételre a pénzügyi negyedévben, és mi lesz, ha a tervekkel ellentétben a Ghost of Tsushimát is csúsztatni kell majd.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)