Hirdetés

Valaki 45 millió forintnyi dollárt ölt bele egy Transformers mobiljátékba

|

A Game Connect konferencián rengeteg mobil és F2P játék fejlesztő jön össze, hogy megdumálják a monetizációs stratégiáikat. Ott hangzott el a megdöbbentő összeg.

Hirdetés

A PAX Australia előtt tartott eseményen értelemszerűen rengeteg ausztrál fejlesztő vett részt, és mivel ők nagyrészt kis stúdiókban dolgoznak, így a bevételeiket mobilos, ingyenes címekből, mikrotranzakciókon keresztül termelik.

Hirdetés

Ennek köszönhetően a monetizációs stratégiák mindig komoly beszédtémát kínálnak. Henry Fong, a Yodo1 nevű fejlesztő és kiadócsapat elnöke elmondta, hogy szerinte a fejlesztőknek már a dizájn időszak elején el kell kezdeniük számolni a monetizációs megoldásokkal. A folyamat részének kell ezt is tekinteni, és nem elég csak a végén hozzácsapni a rendszert a kész játékhoz.

A tervezéskor azt is számításba kell venni, hogy a célközönség miért fizetne szívesen. A Rodeo Stampede című endless runner esetében például a legtöbbet költő rajongók is maximum néhány száz dollárt fizetnek. Viszont egy olyan címben, mint a Transformers: Earth Wars, volt olyan is, valaki aki még 150 000 dollárt is beletolt a játékba.

Nem nehéz elképzelni, hogy amikor ennyi pénzt költenek emberek mikrotranzakciós címekre, akkor ez a kormányok figyelmét is felkelti. Sokan számítanak erősebb piaci szabályzásokra, főleg a közelmúlt loot boxos botrányainak fényében. Ez pláne akkor fog előjönni, ha MI-eszközök is képbe kerülnek.

A panelen ugyanis ez is szóba került. Egyes fejlesztők látják a lehetőséget abban, hogy automata eszközökkel figyeljék a játékosok viselkedését, és leszűrjék, hogy valaki mekkora százalékkal válhatna egy sokat költekező, úgynevezett bálnává. A Yodo1 fejlesztői már össze is raktak egy ilyen programot.

"A bot be tudná azonosítani a potenciális bálnákat 87 százalékos pontossággal. Szerintünk mondjuk ezt 95 százalékra is fel tudnánk vinni."

Az MI megkapta a játékosok költekezési szokásait az elmúlt két és fél évből, és így tanulta meg, hogy kiből válhat bálna. Fong elmagyarázta, hogy technikailag az is lehetséges, hogy ezeket a potenciális vásárlókat különböző árazásokkal csábítsák át a sötét oldalra.

Hozzátette, hogy ugyan ez működhetne, de végül nem érné meg, túl nagy lenne a visszhangja egy ilyen megoldás bevetésének. Már a tény, hogy ez lehetséges is elég ijesztő.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)