Hirdetés

Ezzel a játékkal átélheted egy filmforgatás káoszát

|

Váratlan problémák, folyamatos pörgés, verseny az idővel és zsonglőrködés a büdzsével - nagyon szórakoztató játék lett a Frenetikus Forgatás, nem csak filmszakmabelieknek.

Hirdetés

Bár sosem dolgoztam filmforgatáson, videóból készítettünk néhányat az elmúlt húsz évben, köztük olyat is, amiben egészen sok szereplő volt jelen egyszerre, és a fegyelmezett munkavégzés  nem volt mindannyiunk erőssége. Elröhögött és ezzel elrontott jelenetek, váratlan technikai problémák, balesetek, amik komoly sérüléssel ugyan nem jártak, de okoztak némi kellemetlenséget - nálunk is volt pár, a nagyobb produkciókban meg bizonyára még több akad.

A filmkészítés nem egy egyszerű szakma, hatékony kooperációra van szükség a résztvevők között, és még a profikkal is előfordulhat, hogy nem úgy mennek a dolgok, ahogy az a legoptimálisabb volna. A Frenetikus Forgatás társasjáték ezt parodizálja ügyesen, folyamatosan újabb és újabb megoldandó kihívások elé állítva a játékosokat.

Hirdetés

Kamera forog, ha van

A résztvevőknek (egyedül is neki lehet állni, alig változik ettől a játékmenet, de többen jobb móka - 4-en optimális, ám 5 vagy 6 fővel sem játszhatatlan) az a feladatuk, hogy összeállítsanak egy öt jelenetből álló filmet, ami vagy egészen jó, vagy annyira rossz, hogy pont azért szerethető, de semmiképpen nem középszerű. Minden kör kezdetén húznak egy problémakártyát, aminek hatása a probléma megoldásáig érvényben van, és hátráltatja a feladatot, majd dobnak a stábkockákkal. Ezekből alapjáraton hat van, de lehetőségünk nyílik arra, hogy körünkben néhányat a táblán hagyjunk, és a következő játékos ilyenkor kevesebbel dobhat, de talán nagyobb eséllyel tud összehozni egy jelenetet.

A kockákon különféle szimbólumok láthatók, ezek egy-egy divíziót jelölnek: a kamerásokat, a fényeseket, a hangosítókat, a színészeket, a művészeket, vagy a bármilyen feladatra bevethető VFX-eseket. A jelenetek lapjain látható, hogy a kis kartonlapkákból összeállított díszletünkben hogyan kell elhelyeznünk a kockákat, hogy a forgatás sikeres legyen, és a jelenet a vágószoba felé vehesse az irányt. Először ki kell alakítanunk a díszletet (később esetleg átrendezni, ha szükséges), majd a kék mezőkre pakolhatunk kockákat, célszerűen a jelenetkártyán látott ábrának megfelelően, esetleg forgatva, de semmiképp nem tükrözve.

Feladatunkat ötletkártyák is segítik, illetve minden játékos egyedi akciókat vethet be attól függően, mely karaktert választotta. Mást tud a rendező, az operatőr, a producer, a sztár és mindenki más is, de nyugodtan lehet személyes szimpátia alapján választani, a hasznosság itt másodlagos. Minden karakter tud egy extra, a játékmenetre hatással nem bíró, de a játékélményt fokozó képességet: a filmcsillag például bármikor megkérhet másokat, hogy tapsolják meg, a rendező meg elkiálthatja magát, hogy FELVÉTEL!

A játékosok köre a kártyahúzáson túl abból áll, hogy a dobott kockákat elosztják az akciómezők között (valahogy úgy, ahogy a Juharvölgy krónikájában). Lehet problémát megoldani, jelenetet forgatni, gyakornokokat felvenni, vagy ötletkártyákat bedobni, esetleg a tábla alá helyezetteket aktiválni. Az ötletkártyák egyszeri bónuszokat adnak, de nem ritkán hátránnyal is járnak. Minden kör végén fogy az idő, amit egy kétoldalú tárcsa jelöl, melynek egyik felén a költségvetés értéke látható, a másikon pedig az, hogy az ütemtervet mennyire sikerül tartani. Ha kifutunk az időből vagy elfogy a pénz, a projekt bukik, ezzel is ügyesen kell zsonglőrködnünk. Megvitathatjuk másokkal, mit tegyünk, de nincs annyi lehetőségünk, hogy a hosszas vitatkozás miatt elhúzódjon a játékidő.

A kihívás nehézségét több szinten állíthatjuk, ha pedig így is túl könnyűnek találjuk, bevethetjük a stúdiókártyákat, melyek a játék elején extra szabályokat vezetnek be.

Sztárstáb

A Frenetikus Forgatásban az már eleve magával ragadó, hogy a doboza úgy nyílik, mint egy csapó, belül pedig egy - valamilyen érdekes megfontolásból - sárga, filmtekercset idéző tárolót találunk, ebben helyezkednek el a kártyák. A dizájn minőségi, magával ragadó, ahogy a kis béna képregényfigurákat látjuk szerencsétlenkedni. A humor is kifogástalan, a magyar fordítás remekül sikerült, sőt, a játékszabály végén még egy szójegyzéket is találunk, amiből megtudhatjuk, mi a svenkelés, a diszpó, vagy épp a Dolly-kocsi. Az alkotó, Malachi Ray Rempen maga is foglalkozik filmkészítéssel, emellett képregényeket is rajzol (Itchy Feet) - a grafikai tervezés, a fejlesztés, a szövegek neki köszönhetők.

A végére, akármilyen kaotikusnak is tűnik, egy kész történet áll össze, amit aztán kiolvashatunk a jelenet ábrázolásaiból. Nem kérdés, mennyire jól illeszkedik a játékmenet a témához, és a játékos, mókás körítés csak fokozza az élményt. Jó, nem túl összetett, de azért nem is könnyű kooperatív játékra vágyók és filmek iránt érdeklődők mindenképp adjanak neki egy esélyt!

(A játékot köszönjük a Reflexshopnak!)

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)