Hirdetés

Lenyűgöző, ahogy ez a játék kinéz, de a játékmenete az igazán erős

|

Az utóbbi idők egyik legszebb társasjátéka nem csak küllemében impozáns.

Hirdetés

Mindig izgalmas kihívásokat kínálnak azok a társasjátékok, amelyek aszimmetrikus formában engedik egymásnak a játékosokat: egyvalaki ellen harcol az összes többi pajtás. Az egyik legismertebb ilyen cím a méltán híres Drakula dühe, most viszont már a műfajt kedvelők személyes kedvenceik listájára szorosan mögé felvéshetik A fenevad nevét is. Aron Midhall, Elon Midhall és Assar Petterson játéka ugyanis hasonló szisztémára épül: a játékosok egyike egy óriási szörnyeteget alakít - tehát ő lesz maga a fenevad, aki állatok és telepesek lemészárlásával tengeti mindennapjait, de ha úgy adódik, akkor szívesen megízleli az emberhúst is -, a szörnyvadászokat pedig a többi játékostárs testesíti meg.

A gyönyörűen kidolgozott kétoldalú játéktábla (játékosszám függvényében dől el, hogy melyik oldalát fogjuk használni) vizuális szempontból tényleg csak a kezdetet jelenti, az egész társas hihetetlen műgonddal és tűpontos művészi csapásvonal mentél lett kidolgozva, ez jól látszik a printeken, a pici fabábukon, vaskos karakterlapokon. Minden játékelem prémium minőséget képvisel, az artok pedig egyszerre egyediek és csodaszépek. Ha a játékélmény mellett számotokra legalább ugyanennyire fontos az, hogy klasszikus értelemben vett "szép" társasnak essetek neki, akkor teljesen bizonyos, hogy nem fogtok mellé A fenevaddal.

Hirdetés

Fenevad járja a vidéket 

Játék előtt ki kell választanunk, hogy melyik "szerződést" (gyakorlatilag küldetést) szeretnék teljesíteni, ez jelöli majd, hogy milyen részfeladatokat kell elvégeznie a vadászoknak, illetve a fenevadnak. Az előbb már okkal masszív buksisimiben részesített táblára pedig fel kell helyezni a megadott ábrák alapján a különböző jószágokat, valamint a telepeseket. Az előkészületek itt még messze nem értek véget, hiszen ki kell választani a fenevadat és a vadászokat is. Szerencsére bőven van miből válogatni, a bestiák és ellenségek pedig sokféle képességgel, extra kunszttal rendelkezhetnek, érdemes átböngészni a repertoárt. A szörnyek esetében az sem mindegy, hogy milyen megidézettekkel, azaz extrán idézhető lényekkel bír őkelme. 

A fenevadaknak megvannak továbbá a maguk képességkártyái, ahogy a vadászoknak is, és draftolással a játékosok még hozzájutnak pár kártyához, ezekből áll össze az adott fordulóra, avagy napra vonatkozó paklijuk. Kétféle színkódú (piros/kék) akciókártya létezik, ebből körönként egyet-egyet játszhatnak ki a játékosok. Mindezeken felül léteznek még bestiális ösztön, illetve tárgykártyák, amikkel ugyancsak bővülhet idővel a paklink, ezeket viszont egyszer lehet csak elhasználni.

Minden nap három napszakból, vagyis a hajnalból, a nappalból és az éjszakából áll. A hajnal gyakorlatilag az előkészületi fázis, a tényleges játék, a mozgás nappal folyik, míg éjszaka a korábban említett szerződés feltételeit kell többek között ellenőrizni.

Az utolsó éjszaka végén a vadászok megnyerik a játékot, tehát minimum eddig kell kihúzniuk, vagy persze meg is ölhetik a fenevadat, míg a szörnyetegnek a győzelemhez a szerződésben foglalt feltételeket kell teljesíteni, mondjuk lemészárolni adott számú telepest.

Beszélgetnél velünk erről a hírről?

Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!

Fontos nyersanyag lesz a harag, amit feladatok teljesítésével sokféleképpen megszerezhetünk, elhasználásának pedig két módja van: bizonyos kártyák kijátszásához nélkülözhetetlen, a karakterlapokon lévő fejlesztések pedig ugyancsak haragért cserébe oldhatók fel, legyen szó akár a fenevad, akár a vadászok új skilljeiről. Ezekkel tényleg érdemes okosan sáfárkodni, adott pillanatban sorsfordító lehet egy-egy képesség használata. 

A fenevad legérdekesebb része maga a mozgás, ugyanis a bestia teljesen titokban közlekedik a táblán. A bábuja tulajdonképpen csak azt jelöli, hogy mi volt az utolsó ismert pozíciója, az őt irányító játékos pedig képpel lefelé elhelyezett mozgáskártyákkal határozza meg, merre halad, illetve egy paravánnal eltakart minitérképen mozgatja a szörnyet - ez jelöli tehát azt, hogy valójában hol tartózkodik. Persze azért nem marad a démoni lény örökre rejtve: nyomait a vadászok kikutathatják, ha pedig úgy dönt, hogy megtámad egy állatot, telepest vagy épp vadászt, akkor felfedi magát. 

Nem is olyan nehéz

Első ránézésre kicsit bonyolultnak tűnhet A fenevad szabályrendszere, de ne ijedjen meg senki, csalóka a dolog, és már az első próbajáték alatt gyorsan helyükre kerülnek a kérdéses pontok, hamar rá lehet érezni. Persze ahhoz, hogy komolyabb taktikákat is érvényesíteni tudjunk, kell némi gyakorlás, és ez elengedhetetlen is lesz a vadászok részéről ahhoz, hogy diadalmaskodni tudjanak a fenevad felett, mindenképp komolyan össze kell játszaniuk a győzelemhez - épp ezért érdemes úgy leülni az asztalhoz, hogy a vadászok közel legyenek egymáshoz, meg tudják mutogatni egymásnak a kártyáikat, egyszerűen át tudják beszélni a tervet.

Az első napokban még egyértelműen a fenevad tűnik sokkal erősebbnek, de ennek se dőljön be senki, a vadászoknak elég nagy esélyük van a győzelemre, ha ügyesen taktikáznak. Persze a szerencsefaktor is fontos szereplője a játéknak, egyáltalán nem mindegy, milyen kártyákhoz jutunk hozzá.

A fenevad egy kivételesen szép és meglehetősen szórakoztató társasjáték, ami az aszimmetrikus, üldözős játékok között abszolút felsőpolcos minőséget képvisel, gyönyörű vizualitása miatt pedig tényleg nem lehet eleget dicsérni. A harc talán lehetne kicsit izgalmasabb, az a rendszer, hogy minden támadás automatikusan betalál és alapesetben egyet sebez, picit túlzottan is egyszerű, nem ártott volna ide is becsempészni valamiféle csavart, taktikai jelleget, szóval ezen a ponton lehet, hogy egyeseknél kialakul egy pici hiányérzet. 

Ettől függetlenül viszont nehéz lenne belekötni A fenevadba, ami a sokféle választható szörnyeteg és vadász miatt magas újrajátszhatósági faktorral is rendelkezik, a különböző szerződésekről már nem is beszélve. A gyártás is megsüvegelendő, a minőségi alapanyaghasználat is örömteli. Ebből a dobozból tényleg nem spóroltak ki semmit sem - ha valaki mégis úgy érzi, többre vágyik, 2025-ben magyarul is játszhatja majd a Shattered Isles és The Great Hunt kiegészítőket.

(A játékot köszönjük a Reflexshopnak!)

A fenevad

  • Tervező: Aron Midhall, Elon Midhall, Assar Pettersson
  • Kiadó: Reflexshop
  • Játékosszám: 2-4 fő
  • Korhatár: 14+
  • Időtartam: 60-120 perc
  • Játékszabály: Reflexshop YouTube
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)