Hirdetés

Nagy átalakítást terveznek a Dungeons & Dragons készítői

|

A vezető producer szerint a legnagyobb hibájuk az volt, hogy a tárgyalásokon nem voltak ott többen a közösség képviselőitől.

Hirdetés

Lassan magunk mögött hagyjuk végre a Dungeons & Dragons OGL szerződésével kapcsolatos vitákat, de azért a megegyezés után Kyle Brinknek volt még néhány szava a közösséghez.

A D&D vezető producere vendégeskedett egy órát a Black Halflings csatornán, ahol magyarázatot adott az OGL körüli botrányra és annak folyamatára. Elmondása szerint a legnagyobb probléma a kreatív csapat hangjának hiánya volt.

Amikor a Wizards fejesei elkezdték összerakni az új (mára meghiúsult) OGL-tervezetet, akkor ügyvédektől cégvezetőkön át rengetegen voltak jelen. Sajnos a közösségi csapat és a tartalmi kreatívok nem vettek részt a meetingeken, így a döntéseket nem tudták igazából befolyásolni.

"Meg akartam védeni őket az olyan zavaró tényezőktől, mint a szerződéses megegyezések és hasonlók. Nekik az a dolguk, hogy egy remek játékot rakjanak össze menő kiegészítő könyvekkel. Mint kiderült, ez hiba volt. Többen ott kellett volna lenniük abban a teremben."

Hirdetés

Az OGL két évtizede teszi lehetővé, hogy a Dungeons & Dragons rajongók új tartalmakat vagy akár új játékokat is építhessenek a D&D alapjaira. Az OGL tervezett változtatásai ezt nagyban korlátozták volna, aminek eredménye felháborodás és bojkottálás volt.

Az erősödő felháborodásra a D&DBeyond közzétett egy bocsánatkérő posztot aláírás nélkül. Annak nyelvezete több pontos is problémás volt, és a közösség rendesen rá is szállt. Brink a mai napig nem tudja, hogy kitől származott az a nyilatkozat.

"Őszintén fogalmam sincs, hogy ki írta azt a nyilatkozatot. Pont ugyanakkor olvastam először azt az anyagot, mint mindenki más."

Beszélgetnél velünk erről a hírről?

Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!

A második nyilatkozat már sokkal összeszedettebb volt, nem véletlenül. Az már magától Brinktől érkezett.

"Nem tetszett az első poszt, ami kikerült, és ez inspirált arra, hogy végül a saját kezembe vegyem a dolgokat."

Brink kihangsúlyozta, hogy a jövőben a Wizards vezetése Cythia Williams kezében lesz, aki a Wizards of the Coast jelenlegi vezetője és a Hasbro digitális játékaiért felelős munkatársa. A cél vele és a Wizards of the Coast változásainak egészével az lesz, hogy a kreatív csapatok és közösségi felelősök jobban beleszólhassanak az OGL-hez mérhető léptékű döntésekbe. Reméljük, hogy ez elég lesz ahhoz, hogy a jövőben elkerülhessék a hasonló katasztrófákat.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)