Hirdetés

A Dying Light 2 tényleg csak a bugokkal ugrál az idegeinken?

|

Gőzerővel készül a hozzánk megkésve érkezett Dying Light 2 Stay Human tesztje, de addig is mazur mesél nektek az első napok élményéről a pokolban.

Hirdetés

Sajnos csak alig néhány nappal a hivatalos megjelenés előtt jutott el hozzánk a Dying Light 2 tesztkódja, ami messze nem volt elegendő ahhoz, hogy a végére érjünk vagy kipróbáljuk kooperatív módban, de 16-17 óra játék és az első patch után talán már van értelme összefoglalni az első benyomásainkat, mielőtt részletesebb teszttel állnánk elő.

Mivel a játék hivatalosan ma (február 4-én) jelenik meg, aki előre tudta, hogy kell neki, például mert imádta az első részt, mostanra valószínűleg már vígan szaladgál Villedor háztetőin és szikrázó, lángoló kisbaltákkal szeleteli a zombikat. A többieknek azonban, akik inkább taktikusan kivártak, gyorsan eldarálom, hogy mire is lehet számítani - aztán megyek vissza én is trancsírozni.

Hirdetés

Ember az embertelenségben

Nem ez az első rodeóm, láttam én már különféle… lengyel játékokat füstölgő roncsként becsapódni a megjelenés napján (és valljuk be, a több, mint ezer hibát javító első patch híre sem volt túlságosan bizalomgerjesztő), de az első néhány óra a kellemes meglepetések jegyében telt. A PlayStation 5-ös változat szépen, stabilan fut, durva technikai malőrrel egyáltalán nem találkoztam, kisebb bugokkal is csak alig-alig. Persze, tudom én, hogy egy patch-ke nem csinál nyarat, de korántsem olyan aggasztó a helyzet, mint ahogy az első tesztekben olvasható volt.

Ami a játékmenetet illeti, egyértelmű, hogy a Dead Islanddel kezdett, majd az előző Dying Lighttal újragondolt formulát még tovább tökéletesítette a Techland. A parkour még simább, még nagyszerűbb élmény, mint az előző részben, egyrészt a belső nézet "gyomorkímélőbb" kamerakezelésének köszönhetően, másrészt az új képességek miatt.

Ami az elsőt illeti, sokan aggódtak, hogy a főképp a konzolosok kedvéért talán túlságosan is segítőkész, célra húzó kamera mennyire hagy szabad mozgást, de mivel teljesen testreszabható, a végeredmény szinte hibátlan: amilyen az első rész szeretett volna lenni. Az új képességek tekintetében pedig csak annyit jegyeznék meg, hogy bár eddig nem sikerült mindet megszerezni, már most is nagyszerűen egészítik ki a repertoárt és az összhatás az előző részt (vagy akár a gyakran viszonyítási alapnak használt Mirror's Edge-et) minden tekintetben könnyedén lekörözi.

Alvó szegek a jéghideg botokban

A közelharc brutalitása megmaradt, a lőfegyverek pedig egyáltalán nem hiányoznak, olyannyira kiváló időtöltés a különféle egy- és kétkezes szerszámokat fejlesztgetni, suhogtatni, illetve a mindenfelől özönlő zombik ostoba fejét betörni, avagy lenyisszantani velük. Hozzám hasonló, egyszerű gyerekeknek való egyszerű öröm, de végtelen elégedettséggel tölti el az embert egy fárasztó nap végén.

A látvány pazar, ha a kezdő városrészben még talán nem is annyira, később azonban kétségtelenül: jó ötlet volt a Last of Us-hoz hasonló módon bőven beletekerni az apokalipszis utáni évekbe, mert a málló civilizáció és a romok közt utat törő természet kontrasztja hálás vizuális téma, a játék gyönyörűen meg is festi. A hangsúlyosabbnak ígért történet a részletesebben elmesélt, többlépcsős, változatos küldetésekben, kidolgozottabb karakterekben, hosszabb dialógusokban nyilvánul meg. Nehéz döntési helyzeteink tényleg vannak - bár, hogy ezek milyen mélységig is befolyásolják a játék lényegi elemeit, némiképp kétséges.

Első benyomásaink tehát egyértelműen pozitívak, és az biztos, hogy aki az első részt szerette, az remekül ellesz a folytatással is. De hogy összességében milyen is lett a Dying Light 2, vagy hogy milyen élmény maxra kipattintott karakterekkel többesben játszani, arra hamarosan visszatérünk egy részletesebb tesztben. Csak éljük túl valahogy addig...

Még van mit mesélnünk neked, minden érdekességet megtalálsz itt!

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd, hogy értesítéseket küldjünk, és cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a GTA VI-ot vagy a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)