Hirdetés

Call of Duty kampányok, legrosszabbtól a legjobbig

|

Sztálingrád, Pripjaty, Shepherd árulása, Mason feleszmélése: sosem szűkölködtek emlékezetes pillanatokban a széria kampányai, így még nehezebb volt dönteni.

Hirdetés

Néhány hete elrajtolt a Call of Duty legújabb felvonása, a Modern Warfare II, aminek a közel azonos alcím ellenére sincs sok köze a 2009-es Modern Warfare 2-höz, ehelyett a 2019-es Modern Warfare reboot történetét viszi tovább. Miközben a többjátékos részt nagyon élvezzük, nem tudtunk szó nélkül elmenni a hiányosságai mellett sem, a kampány azonban egy teljesen más téma, ezen a téren idén is alaposan odatették magukat a fejlesztők.

Mindazonáltal az is igaz, hogy volt már jobb is a Modern Warfare II cselekményénél a franchise történetében, ezért úgy döntöttünk, hogy lefújjuk a port a régi emlékeinket őrző dobozról, és megpróbáljuk sorba rakni a Call of Duty fősodrának kampányait a legrosszabbtól egészen a legjobb történetig. Méghozzá abszolút szubjektív szempontok alapján, kizárólag élményeinkre és benyomásainkra támaszkodva. Ennélfogva a sorrend természetesen vitatható, olyannyira, hogy mindenkit arra bátorítanánk, írja meg kommentben a sajátját.

Hirdetés

Nincs könnyű dolgunk, ha rangsorolni szeretnénk rakni a valaha megjelent összes Call of Duty sztorit, hiszen az elmúlt két évtizedben számos kalandot átélhettünk, méghozzá más és más helyszíneken és korszakokban. A második világháborút sokan innen ismerik a legjobban, de belekóstolhattunk már a hidegháborúba, jártunk már a jövőben, sok rész pedig a modern hadviselés eseményeit dolgozza fel.

20. Call of Duty: Black Ops 4

Annál, amikor rossz a kampány, csak egy rosszabb forgató könyv létezik: amikor meg sem próbálnak készíteni egyet. A 2018-ban megjelent epizóddal szemben hatalmasak voltak az elvárások, hiszen éppen őrült sikert aratott a battle royale zsáner, így a Call of Dutynak is lépnie kellett. A Treyarch úgy döntött, hogy ebben a játékban nem lesz kampány, helyette a tradicionális multiplayer és a sokak által kötelezőként kezelt zombi mód mellett megkaptuk a Blackoutot, ami rendkívül ígéretes volt az első videók alapján, hamar rájöttünk azonban, hogy nem ez a követendő irány. Az első battle royale próbálkozás tehát elhasalt, ezzel azonban nincs semmi gond, hiszen ez is kellett ahhoz, hogy évekkel később a Warzone sokak kedvencévé formálódjon.

19. Call of Duty: Ghosts

Miután az egyetlen kampány nélkül érkezett részt kilőttük, talán abban is mind megegyezhetünk, hogy a legrosszabb kampánnyal a Call of Duty: Ghosts rendelkezett. Az Infinity Ward játéka persze nem volt teljesen vállalhatatlan, mindössze nem tudott felnőni a vele szemben támasztott elvárásokhoz. A stúdió éppen lezárta az eredeti Modern Warfare trilógiát, ami hatalmas hatást gyakorolt a sorozatra. Ez már magában nagy nyomás lehetett, amit csak tetőzött, hogy éppen generációváltás történt, így mindenki izgatottan várta, vajon mire lesz képes a Call of Duty az új Xbox One és PlayStation 4 hardveren. Végül egy tartalmas, ám sótlan játékot kaptunk, amin még Riley, a kutyánk és az okos halak sem tudtak segíteni.

18. Call of Duty: Black Ops III

2015-öt írunk, játékosok tömege szeret ki éppen a Call of Dutyból, ugyanis a közösség csak egy kis részének jöttek be a robotok. A fejlesztők azonban mivel pakolták tele játékukat? Robotokkal. Mivel a Sledghammer Games is bekerült a vetésforgóba, a Black Ops 3-mal a Treyarch volt az első stúdió a franchise fejlesztői között, amely 3 évet kapott, hogy előálljon valami újjal, ami látszott is a játékon: a mozgás remek volt, a tűzharcok a multiban jól működtek és az optimalizálással sem volt gond. Az operátorok bevezetése azonban közel sem zajlott zökkenőmentesen, a kusza történetvezetéssel megvert kampányt pedig sokan legszívesebben teljesen elengedték volna, leginkább azok, akik szerint már a Black Ops II sztorijának sem kellett volna napvilágot látnia, mert a könyökükön jöttek ki a robotok és a futurisztikus felszerelések.

17. Call of Duty: Vanguard

Szegény Sledgehammer Games nem nagyon érzi, hogy mivel kellene szórakoztatnia a Call of Duty közösségét. Mire 2021-ben megjelent a Vanguard, már senkit sem érdekelt a második világháború, pláne nem abban az anakronisztikus formában, ahogy a stúdió tálalta. Egyáltalán nem meglepő, hogy a hírek szerint nem kap folytatást. Nehezen tudták ugyanis a játékosok lenyelni, hogy bár a Vanguard látványos kampánnyal érkezett, a sztori elképesztően lapos volt, amiben még a karakterekkel sem igazán lehetett azonosulni, pedig erre állítólag nagy hangsúlyt fektetett a fejlesztőcsapat. A játékot a megjelenés után megpróbálták megmenteni új pályákkal és a Ranked Play bevezetésével, erre azonban itt nem jár pont, a kampány üressége megbocsáthatatlan.

16. Call of Duty 3

PC-re ugyan nem jutott el, de akinek volt szerencséje a 2006-ban debütált játékhoz Xbox 360-on vagy PlayStation 3-on (esetleg Xboxon, PS2-n vagy Wiin), azt aligha érte meglepetésként, hogy az Activision elkezdett nagyobb költségvetésű projekteket bízni a Treyarch csapatára. A második világháborúba helyezett kampány ugyan ezúttal is kizárólag a szövetségesek szemszögéből mutatta be az eseményeket, kuriózumként hatott, hogy a szokásos amerikai és brit katonák mellett kanadai és lengyel bakákat is megszemélyesíthettünk. Abban a tekintetben viszont visszalépés volt a Call of Duty 3, hogy csak a nyugati frontra szorítkozott, azon belül is a normandiai csatára, míg elődei azért jobban éreztették, hogy ez most nem holmi helyi konfliktus, hanem valóban világháború zajlik.

15. Call of Duty: Advanced Warfare

A keserű szájíz még mindig jelen van, szerencsére azonban a 15. helyen már nem egy olyan játék ül, amit legszívesebben elfelejtenénk. Miután a Sledgehammer Games részt vett a 2011-es Modern Warfare 3 elkészítésében, az Activision meginvitálta a fő fejlesztőcsapatok sorába, ami azt eredményezte, hogy több időt fordíthattak a stúdiók jövőbeli játékaik fejlesztésére. 2014-ben be is futott a csapat első próbálkozása, ami bizonyos szempontból elképesztően jó lett. A játékélmény ismerős volt, mégis frissnek hatott a kibővített mozgásnak köszönhetően. A fegyverek is jól működtek, lényegében az egész játék szórakoztató volt. Kár, hogy a mémesedett (Press F to pay respects.) kampány sértően rövid lett: az alig néhány órás sztoriba még így is rengeteg töltelék tartalom került, repetitív megoldásokkal és robotkatonákkal együtt, amit, mint tudjuk, nem kedvel a Call of Duty közössége. Néhányan azóta is várják a folytatást, erre azonban szinte semmi esélyt nem látunk. Nem igazán jöttek be a Sledgehammer csapatának ezek a szélsőségek. Fun fact: A történetben fontos szerepet játszott Kevin Spacey is, aki nem csak a hangját, de az arcát is kölcsönözte Jonathan Ironsnak, kinek a cselekmény előrehaladtával, mondjuk úgy, megváltoznak a motivációi.

14. Call of Duty: Modern Warfare 3

2011-ben a végéhez ért a legendás, eredeti Modern Warfare trilógia, egyben pedig le is zárult az aktuális generáció az Infinity Ward számára. Ugyan a Modern Warfare 3 nem tudott felnőni az előző két játék történetmeséléséhez, a kampány így is remekül sikerült, a pályák kialakítása fantasztikus volt, a Spec Ops módot pedig a mai napig felemlegetjük. A Modern Warfare 3 eseményei rögtön a Modern Warfare 2 után folytatódnak. Tovább üldözzük Makarovot, miközben igazi érzelmi hullámvasúton ülünk, a sztori végeztével mégis úgy éreztük, ennél sokkal hatásosabban és jobban is le lehetett volna zárni a 2007-ben indult történetet.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


13. Call of Duty: Black Ops II

A 2010-es Black Ops hatalmas sikert aratott, így senkit nem lepett meg, hogy a 2012-es folytatás bejelentését is feszült, reményekkel teli várakozás övezte. Mit sem tudtunk még akkor arról, hogy az életszagú, olykor húsba hatoló kampánnyal rendelkező első részt egy futurisztikus, a valóságtól alaposan elrugaszkodott játék követi majd. Sokak szerint, ahogy azt már korábban is említettük, a Black Ops II-nek meg sem kellett volna jelennie, mi azonban más véleményen vagyunk. Szerintünk nagyon is jó volt a kampány, ami egy átgondolt és izgalmas sztorit mesélt el, jól felépített pályákon, szerethető karakterekkel. A történetben ugráltunk az 1980-as évek és 2025 között, ami csak még változatosabbá tette az eseményeket. Igazából minden benne volt, amit az első Black Ops játékban szerettünk, csak egy új köntöst és sok törődést kapott (na meg kikerült az idegesítő vásárlási rendszer, amit az előző részben vezettek be), hogy még jobban élvezhessük. Ez volt a csúcs, itt kellett volna elengedni a futurisztikus hadviselést.

12. Call of Duty: WWII

2017-ben újra a Sledgehammer Games volt a soros, a csapat az Advanced Warfare befejezése után 180 fokos fordulatot vett, és visszakanyarodott a franchise alapjaihoz, újra a második világháború témájához nyúlva. Mivel a WWII előtt megjelent Infinite Warfare hatalmasat zakózott a közvélemény szerint (na csak várjatok...), a Sledgehammernek nagyon fontos volt, hogy jó benyomást keltsen. A szépen megkomponált átvezetőkkel tálalt történet végül erős közepes lett. Különösebb gond nem volt vele, a harcok pedig kifejezetten élvezetesek voltak, mégis úgy érződött, hogy a fejlesztők nem tudtak elég emlékezetes pillanatot kitalálni, továbbá tartalmi szinten is soványnak érződött a játék. Ettől függetlenül sokan játszottak vele, hiszen a második világháborús témával szinte lehetetlen hibázni. Hittük mi akkor, aztán jött a Vanguard, de ezt már kitárgyaltuk.

11. Call of Duty: Black Ops Cold War

Hogy őszinték legyünk, nem sok reményt fűztünk a Black Ops Cold War kampányához a megjelenés előtt, nagyon úgy tűnt ugyanis, hogy az Activision mindenkit a Warzone fejlesztésével bízott meg, a sztorimód pedig csak amolyan töltelékként érkezik, hogy 2020-ban is megjelenhessen önálló epizód. Nagyobbat nem is tévedhettünk volna, mert a Black Ops Cold War kampánya egy rendkívül izgalmas kémtörténetté állt össze, jól megírt karakterekkel, fantáziadús helyszínekkel, erős grafikával és egy olyan csavarral, amit már régóta nem láttunk Call of Duty játékban. A Black Ops II óta először fordult elő, hogy a játék során hozott döntéseink és cselekedeteink befolyásolják a történet végét, ami még egy szuper adalék és erős ok arra, hogy többször újrajátsszuk a sztorit.

A cikk folytatásához lapozz a következő oldalra!

Oldalak: 1 2

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)