Hirdetés

Ezeket a témákat túl ritkán látjuk játékokban

|

Miért mindig a sci-fi, miért nincs több western? Miért pörög a második világháború, miközben az 1900-as évek elejével csak néhány játék foglalkozik?

Hirdetés

Időről időre megfigyelhető a játékiparban, hogy egy-egy téma felkapottá válik: volt, hogy mindenhonnan második világháborús FPS-ek és stratégiai játékok ömlöttek, aztán zombik, majd a posztapokaliptikus világban játszódó címekre került át a hangsúly, sőt, rövid ideig a poszt-posztapokaliptikus környezetek is látványosan megszaporodtak, most pedig a sci-fi és az űr a központi téma, ahogy azt a nyáreleji rendezvényeken is láthattuk - hosszan sorolhatnánk azokat a közeljövőben megjelenő alkotásokat, amik a csillagok közé repítenek minket.

Pedig messze nem merítettek még ki minden lehetőséget a játékfejlesztők, a játékosok pedig mindig hálásak, ha valami eredetit kapnak. Elgondolkodtunk azon, mi milyen témák videojátékos feldolgozásainak örülnénk különösebben, de ha nektek eszetekbe jut valami, nyugodtan tegyétek hozzá kommentben.

Hirdetés

Őskor

Az őskor valószínűleg nem volt egy különösebben izgalmas időszak, az ősemberek napjai azzal teltek, hogy vadásztak, gyűjtögettek, falakra rajzoltak, háziállataikkal együtt autós moziba jártak lábbal hajtott kocsijaikkal, esetleg más kolóniákkal ismerkedtek vagy ellenük harcoltak véres csatákban - az igazat megvallva már ez is elég lehet egy érdekes, őskori játék alapjaihoz. Mivel viszonylag keveset tudunk erről a korról, a fejlesztők jobban szabadjára engedhetnék fantáziájukat, születhetnének akár stratégiai-menedzselős játékok, akár FPS-ek is a téma felhasználásával, vagy hogy a mai trendektől ne menjünk messzire, egy őskori túlélőjátéknak is lenne helye. Arra a komolytalanságra kevésbé vágyunk, amit a Prehistorik vagy a Chuck Rock mutatott, de a Far Cry Primal bizonyította, hogy lehet ezt komolyan venni, és úgy is valami élvezeteset alkotni.

Drogháborúk

Meglepő, hogy még az óriási sikert arató Narcos sorozat sem lendítette fel a drogháborúk témáját, pedig igazán izgalmas akciójátékokat lehetne építeni a dél-amerikai kartelek és a hatóságok harcára. A Ghost Recon: Wildlands és az Army of Two: The Devil's Cartel hangulata is rendben volt, de előbbi önismétlő mivolta, utóbbi pedig fantáziátlansága és játékmenetbeli hiányosságai miatt hasalt el (ahogy a Call of Juarez: The Cartel is) - ez még nem jelenti, hogy ha valaki megpróbálná, automatikusan elbukna. Talán az tartja vissza az alkotókat, hogy a kartelek és a rendőrök napjainkban is háborúznak? Nem tudhatjuk.

Maffiózók az 1900-as évek elején

A Mafia a játékipar egyik legnagyobb becsben tartott akciójátéka, ami elsősorban hangulatával és sztorijával ragadta meg a játékosokat és húzza őket vissza a mai napig. Kár, hogy a második részt összecsapták, a harmadikat meg még annál is jobban, ahogy azt is nagyon sajnáljuk, hogy az L. A. Noire nem kapott utódot, és hogy az EA sem tett meg mindent, hogy A keresztapa adaptációit klasszikusként emlegethessük. Még ennél is jobban fáj, hogy nehéz dolgunk lenne, ha folytatnunk kellene a felsorolást, pedig a '20-as, '30-as évek Amerikája, a gyönyörű autók, a kiváló zenék megalapoznák a hangulatot, a burjánzó alvilág pedig izgalmas történeteket rejthetne. 

Steampunk

A listánkon szereplő témák közül talán a steampunk került elő legtöbbször játékokban, de még ez sem fulladt ki teljesen. A Frostpunk melankólikus hangulatához, a BioShock Infinite napfényes, mégis romlott Columbiájához, a Dishonored mágiával felturbózott világához egyaránt illettek a gőzzel működő szerkezetek és a vastag fémcsövek, de az sem baj, ha a steampunk-hangulatot csak nyomokban kapjuk meg, mint a The Order 1886 esetében. Az például pont érdemelne egy jobb, tartalmasabb, izgalmasabb folytatást. Egyébként egy nyílt világú steampunk játékot vajon miért nem dob össze valaki? 

Western

A Red Dead Redemption játékok, bár kiválóak, sajnos messze nem elegendőek, hogy enyhítsék a poros vadnyugat iránti vágyódásunkat, és nem segít a Gun, a Desperados vagy a Call of Juarez sorozat sem. Mi anno egyébként a Dead Man's Handben is megláttuk a szépet (nem beszélve a bűnös élvezetnek számító Mad Dog McCree-ről), de még így is egészen sovány a western témájú videojátékok kínálata, holott a filmipar meg nagyon lelkesen nyúlt ehhez. Mostanában főleg az indie-k próbálkoznak egyébként, inkább kevesebb, mint több sikerrel.

Kalózok

Oké, igen, a Sea of Thieves óriási siker, és ha minden igaz, még idén megjelenik a Skull & Bones, de kapunk valaha annyira kiváló kalózos játékot, mint az Assassin's Creed IV: Black Flag volt? Átélhetjük még a kalózélet minden szép és kevésbé szép pillanatát, a tengeren kincsek után kutatva és látványos csatákat vívva, a rejtélyes szigeteken vadállatokkal harcolva, a kikötőkbe visszatérve kocsmákban ivós- és szerencsejátékozva? Örülnénk neki.

Időmanipulálás

Gyors egymásutánban kaptunk nemrég néhány időhurkos játékot (Deathloop, Returnal, Twelve Minutes), de emlékeztek még a Timeshiftre, az FPS-re, amiben szabadon pörgethettük előre-hátra az időt? Vagy épp a Braidre, melyben így kellett puzzle-öket megoldanunk? És a Superhotra, melyben csak akkor mozgott az idő, ha mi is mozogtunk? Az idővel játszani mindig jó móka, ha csak mellékes elemként teszik be egy akciójátékba, már attól is boldogok vagyunk.

Átlagos hétköznapok

Nem csak azok a jó sztorik, amikben a főszereplő egy megállíthatatlan hős, vagy olyan történések központi alakja, amik aztán valami nagy összeesküvéshez vezetnek. Érdekes lehetne egy nyílt világú, akár online többjátékos, egy kicsit a Simsre, egy kicsit a GTA V-re hajazó (csak amennyire lehet, erőszakmentes) játék, amiben olyan hétköznapi tevékenységeket végezhetnénk, mint a boltba járás, vállalhatnánk általános munkákat, rendőrnek, mentősnek, tűzoltónak állhatnánk, elmehetnénk kirándulni, olyan dolgokat csinálhatnánk, amiket egyébként mások a való életben is. Ha egy kamionszimulátor tud sikeres lenni, vagy egy olyan játék, mint az Unpacking, amiben dobozokból pakolunk ki, egy életszimulátor is simán működhet; lehetne ez akár fordított gamifikáció, nem az életünket játékosítjuk, hanem a játékot tesszük életszerűbbé, questekké alakítva a mindennapos teendőket.

Mi vagyunk a rosszfiúk

A videojátékok túlnyomó többségében a megmentőket irányítjuk, a jók oldalán állunk, és a gonoszokkal harcolunk, de több olyan játékot is szívesen látnánk, ahol legalább eldönthetjük, jók akarunk-e lenni. Az Overlord sorozat és a Dungeon Keeperek is mesterien helyeztek minket a bűnösök szerepébe, a Destroy All Humans! már a címével is azt sugallta, hogy nem békével jöttünk a Földre, és a Tropico játékokat is élveztük, amikben diktátorként építhettük ki saját paradicsomunkat. Ezt is ügyesen kell csinálni: ha valaki egy olyan játékot alkotna, amiben nácikként végezhetünk népirtást, azt kevésbé tudnánk értékelni (ahogy a gyalázatosan rossz Hatred is csak arra volt jó, hogy szenzációt hajhásszon vele a fejlesztőcsapat, játékként nem adott kellemes élményt.)

Mit tennétek még hozzá? Írjátok meg kommentben!

Még van mit mesélnünk neked, minden érdekességet megtalálsz itt!

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd, hogy értesítéseket küldjünk, és cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a GTA VI-ot vagy a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)