Hirdetés

Szerinted milyen lenne egy igazán jó Need for Speed?

|

Biztosak lehetünk benne, hogy 2022-ben új Need for Speed érkezik, de azt, hogy milyen lesz, még nem tudjuk. Te milyennek örülnél?

Hirdetés

Lassan harmincadik születésnapját ünnepli a Need for Speed sorozat, amiből az Electronic Arts - tőle nem idegen módon - próbálta a lehető legtöbbet kipréselni: volt olyan év, amikor több részt is kiadott, persze különböző célközönségnek címezve. Ugyanannyira Need for Speedek a realizmusra törekvő játékok, mint az illegális versenyekre és a tuningolásra épülők vagy a sztoriközpontú, akciódús részek - sok mindennel próbálkoztak a szériában, olykor több, néha kevesebb sikerrel.

A következő rész sokféle lehet, az elmúlt 5 év identitáskeresése után meg aztán pláne, de vajon melyik lenne a legjobb irány?

Hirdetés

Ha azt nézzük, melyik rész kapta a legmagasabb pontszámokat a kritikusok által kiosztott értékelések Metacritic-pontszáma szerint, a Need for Speed: Hot Pursuit 2 nyer (illetve az iOS-es Shift, ami tényleg kivételesen jó volt, de azt inkább nem tennénk a fő szál játékai mellé), amit a 2010-es Hot Pursuit követ, a harmadik helyen pedig... nos, az 1998-as Hot Pursuit áll.

Amennyiben ez alapján döntene az Electronic Arts, egyértelműen egy olyan játékot kellene készítenie, amiben a versenyzők és a rendőrök párharca a lényeg, úgy, hogy a hatóságok és a törvényszegők oldalát is képviselhetjük, akár izgalmas online módokban. Ezen vonal folytatására 2013-ban volt példa, amikor a Ghost Games átvette a szériát a Criterion Gamestől - a Rivals ugyan nem lett kimondottan rossz, de nem is hoztak ki benne mindent az ötletből és a lehetőségekből.

Ha az internet népét kérdezzük, valószínűleg az Underground folytatása / szellemi utódja mellett voksolnának. A tuningolást és az illegális utcai versenyeket előtérbe helyező, a Halálos iramban filmek hangulatát kiválóan hozó játék tényleg nagyon jó volt, de sikeréhez az is kellett, hogy jó időzítéssel érkezzen meg. Annak hangulatát próbálta visszahozni a 2015-ös reboot és a 2019-es Heat is, és nem is a hangulattal volt a probléma, sokkal inkább a játékmenettel, az önismétléssel, illetve utóbbi esetében a béna rendőrökkel. Úgy tűnik, az Electronic Arts sem azt szűrte le a visszajelzésekből, hogy az irány a rossz, hanem azt, hogy fejlesztőt kell váltani - ezért kavarta meg a viszonyokat, ezért bízta a projektet a Criterionra, ezért változtatta meg a Ghost Games nevét és összetételét, majd állította rá a csapatot (már ami maradt belőle) a Frostbite motor fejlesztésére.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Ha pedig engem kérdezne bárki, az első Most Wanted hangulatát, elemeit szeretném visszakapni modernizálva, kibővítve, méghozzá úgy, hogy az egészet a Forza Horizon sorozattól kölcsönvett alapokra építik, nagy, nyílt világgal, jelentős autóválasztékkal, nem is teljesen árkádos, nem is szimulátorok felé hajló irányítással. Nekem az az etalon, abban volt mindenből épp elég, és talán arra lehetne a legjobban felhúzni egy szórakoztató, a sorozat jellegzetes elemeit nem nélkülöző, mégis modern játékot. Ha rendőröket is lehetne alakítani, az mámorító volna - a GTA RP sikere mutatja, hogy a játékosok nem csak a törvény rossz oldalára állva szeretnek játszani.

Ti mit szeretnétek, hogyan képzelitek el a Need for Speed sorozat jövőjét?

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)