Hirdetés

Elszomorító hírt közölt a Sony a PlayStation VR 2 visszafelé kompatibilitásáról

|

Vakarhatják a fejüket, akik abban bízva, hogy PSVR 2-n is tolhatják az eddig megvásárolt játékaikat, túladtak az előző generációs hardveren.

Hirdetés

Miután az utóbbi években egyre látványosabb erőfeszítéseket tett mindhárom konzolgyártó annak érdekében, hogy a korábbi generációk során megjelent és megvásárolt játékainkkal kedvünkre nosztalgiázhassunk a legújabb hardvereken is, talán nem tűnt túlzottan irreálisnak abban reménykedni, hogy a PlayStation VR 2 szintén besimul majd ebbe a trendbe. Igaz, a Sony semmilyen formában nem fűtötte ezeket az elvárásokat, mivel mostanáig nem beszélt a visszafelé kompatibilitásról.

Ahogy közeledik a PSVR 2 valamikor 2023 elején esedékes premierje, úgy derülnek ki szép sorjában a tudnivalók a következő generációs headsetről. Például nemrég lerántották a leplet a játékkínálat egy részéről. Ám míg az előbbi kifejezetten lelkesítő, a hivatalos PlayStation podcast legutóbbi adásában elhangzottakról már nem mondhatjuk el ugyanezt.

Hirdetés

Nem fogja ugyanis támogatni a PSVR 2 a PSVR-ra megjelent játékokat, közölte a platformélményekért felelős vezető alelnök. Hideaki Nishino a döntést azzal indokolta, hogy a PSVR 2-t úgy tervezték meg, hogy valódi új generációs VR-élményt nyújtson. Ennélfogva jóval fejlettebb funkciókkal bír elődjénél, beleértve a kontroller haptikus visszajelzését, az adaptív ravaszokat, az indide-out trackinget (külső szenzorok monitorozzák a headset helyzetében bekövetkezett változásokat a felhasználó környezetéhez képest), a szemkövetést és a 3D hangzást. Mindebből pedig az következik, hogy a PSVR 2-es játékok fejlesztése más megközelítést igényel, mint egy generációval korábbi társaiké.

Ugyancsak gátja a visszafelé kompatibilitásnak, hogy a két headset követési képességei jelentősen eltérnek egymástól. A PSVR a PS Eye kiegészítőre támaszkodott, míg a PSVR 2 saját kameráira támaszkodva térképezi fel környezetét. Ugyanezek a szenzorok érzékelik a Sense kontrollerek által kibocsátott infravörös fényt, eközben az előd a PS Eye-on keresztül követte a Move és DualShock 4 vezérlők színes LED-jeit. Márpedig a PSVR-os játékok megkövetelik hogy az utóbbiak valamelyikével irányítsuk őket akkor is, ha PS5-ön játszunk, az új headset pedig nem tudja pontosan követni ezeket.

Beszélgetnél velünk erről a hírről?

Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)