Hirdetés

Gran Turismo 7 VR teszt - több mint 400 autód van

|

Már csak a PlayStation VR2 támogatása kellett ahhoz, hogy a Gran Turismo 7 tényleg a lehető legjobb élményt nyújtsa az autórajongóknak.

Hirdetés

Az autós játékokkal lehet megmutatni igazán, milyen látvány megjelenítésére képes egy hardver. Mindig is ezek voltak a legszebbek: a fejlesztők az erőforrásokat használhatják a járgányok és pályák részletességének kidolgozására, hiszen a környezeti elemek nem kérnek sokat. 

Míg Xbox konzolokon a Forza sorozat a csúcs (és remélhetőleg még idén megmutatja a Forza Motorsport, hogy a gyönyörű Horizon 5-öt is lehetséges felülmúlni), a PlayStationnél a Gran Turismo széria, aminek hetedik része ugyan nem volt hibátlan, de az tény, hogy az autórajongók szívét már az intrójával is meg tudta dobogtatni (vagy legalábbis felverte a pulzusukat azzal, hogy ezt átugorhatatlanná tette az első indításnál). Az első PSVR-nál a Gran Turismo Sport adott valamiféle ízelítőt a virtuális valóságban versenyzésből, a GT7 esetében viszont kimaxolták az élményt.

Hirdetés

A saját autómban ülök

Fontos különbség például az, hogy az osztott képernyős mód kivételével az összes módot, versenyt játszhatjuk VR-ban, bármelyik autóba beülhetünk. Kissé béna, hogy a VR-mód csak a verseny indítása után vagy a VR Showroomba belépve aktiválódik, addig egy "mozivásznon" látunk mindent, de ez elhanyagolható kényelmetlenség azért cserébe, amit futamok közben élhetünk át. Elvégre egy olyan játékról beszélünk, aminek menüjében egérkurzorral kell lépkedni; mi mást is várhattunk volna?

Az élmény kormánnyal és pedállal az igazi, de azért a DualSense-zel sem rossz. Aki valami köztes megoldást akar, megpróbálhatja bekapcsolni a döntésérzékelős kormányzást, de ez érzékenysége miatt megszokást és óvatos mozdulatokat igényel, valamint nem segít, hogy rekordidőket állítsunk be. A PSVR2 Sense kontrollerei nem támogatottak, így sajnos nem nyúlkálhatunk szabadon, nem nyomkodhatunk gombokat, kapcsolgathatunk kapcsolókat, vagy ragadhatjuk meg a váltót és állíthatjuk úgy a sebességet - erre majd talán a PSVR3-nál és a Gran Turismo 8-nál lehetőségünk lesz.

Természetesen az első és leginkább lehengerlő dolog, amit meglátunk a 110 fokos látóterünkben, az az autók belseje, mely pontosan ugyanolyan részletességgel rajzolódik ki, mintha hagyományosan játszanánk. Még a visszapillantók is kifogástalanul működnek, de akár hátra is fordulhatunk. Ha megpróbálunk kihajolni, teljes sötétségben felbukkanó zöld vonalak jelzik a kocsik vázát, viszont az utastérben maradva szabadon mozoghatunk, megnézhetjük közelről a műszerfalat, elhajolhatunk, hogy az A-oszlop ne korlátozza a látóterünket.

A táj és a többi autó hasonlóan gyönyörű, az arányok is stimmelnek, és bár nem minden olyan kidolgozott, mintha a játékot hagyományos módon játszanánk, a csökkentett részletesség egyáltalán nem zavaró. A színekért és fényekért felelős HDR tone mappingnek és a szemmozgást figyelő, azt, amire fókuszálunk, a lehető legmagasabb minőségben megjelenítő foveated renderingnek köszönhetően minden a legszebb, amennyire azt a PlayStation 5 képességei engedik. A 3D Audiónak hála a hangzás is kiemelkedő, tényleg teljes mértékben ki tudjuk zárni a külvilágot még akkor is, ha csak a PSVR2 gyári, agybadugós füleseit használjuk. Míg a Horizon Call of the Mountainben zavart, itt hozzáadott a hangulathoz a headset rezgése, amit minden ütközésnél éreztem. A DualSense haptikus visszajelzéseivel együtt fantasztikus. Érdekes módon annyira bevonzott a játék, hogy igyekeztem úgy bánni a kocsikkal, mintha valódiak lennének, és jobban figyeltem az ütközések elkerülésére, a távolságok megtartására, mint egyébként - nyilván ijesztő volt, amikor nem jól mértem fel a féktávot és becsapódtam az előttem lévőbe.

Otthon, biztonságban

A pályákat elhagyva körbejárhatjuk az autókat a VR Showroomban, láthatjuk, mennyire gyönyörűen csillognak kívül-belül. Itt aztán tényleg ki tudták hozni a maximumot a hardverből, hiszen a termek, zónák kidolgozására nem kellett sok energiát allokálniuk. Pihentető, lenyűgöző élmény. Megnézhetjük a versenyek visszajátszásait is VR-ban, ami pusztán érdekes extra, dicséretes, hogy erre is gondoltak.

És a szokásos kérdés: mennyire szédül az, aki hajlamos erre? Nos, én hajlamos vagyok rá, de míg a GT Sportban egy kör után kiokádtam volna az ablakon, itt egyáltalán nem éreztem ilyen ingert. Egy kis idő kellett, míg az agyam megértette, mi történik, viszont messze nem voltam annyira rosszul, mint az előző generációs játéknál.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


A Gran Turismo 7 VR-módja ingyenes frissítés formájában (1.29) érkezett meg mindenki számára, aki rendelkezik a játék PS5-ös verziójával. Ha annyira szereted a játékot, hogy kormánnyal játszod, pusztán emiatt is érdemes lehet PSVR2-t venned, de ha másért szerezted be a headsetet, és csak felületesen érdekelnek az autós játékok, akkor is adj neki egy esélyt.

Gran Turismo 7 VR
Felejtsd el a GT Sport félkész VR-módját – itt a Polyphony mindent beleadott, az eredmény pedig kiváló lett.
Ami tetszett
  • gyönyörű látvány
  • elképesztő vezetési élmény
  • a VR Showroomban felfedezni a kocsikat egy csoda
Ami nem tetszett
  • a Sense kontrollereket nem támogatja, így nem mozgathatjuk a kezünket szabadon
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)