Tíz tévésorozat, aminél jó lett volna egy évad után megállni

|

Összeszedtünk néhány jól ismert szériát, amik folytatásának eleinte még örültünk, utólag viszont azt gondoljuk, bárcsak megmaradtak volna minisorozatnak.

Hirdetés

Terror (The Terror)

Dan Simmons azonos című könyve szolgáltatta az alapot egy antológiasorozat első etapjához, a Terrorhoz, amelyet egyesek úgy jellemeztek, mintha egy Alien film lenne a tengeren, ami nem meglepő, mivel Ridley Scott volt a producere. A csontig hatoló hideget és jeges borzalmakat kínáló miniszéria A dolog című kultklasszikust idézi meg, csakhogy kutatóállomás helyett a tengeren járunk, ahol a brit flotta két hajója ered útnak, hogy megtalálja az északnyugati átjárót, ami aztán fagyos borzadályba csap át. A Terror mesterien teremti meg a bőr alá kúszó atmoszférát, színészeinek (például Jared Harris, Ciarán Hinds és Tobias Menzies) profizmusa áttör bármilyen jégpáncélon, nyers képsorai pedig a képernyőre szegezik a tekintetet. Egy évvel később debütált a teljesen más koncepcióval és színészekkel rendelkező Infamy, ami egy második világháború idejében játszódó szellemsztorival próbálta megismételni a formulát. Bár egyes pillanataiban az Infamynek sikerül ugyanolyan hátborzongatónak lennie, mint a Terrornak, de kevésbé áll össze, az írás és a cselekményvezetés gyengeségei, a rossz tempó miatt aligha említhető egy lapon a kettő.

A törvény nevében (True Detective)

Nic Pizzolatto 2014-es bűnügyi drámájának középpontjában két karakteres gyilkossági nyomozó áll, akiknek egy régebbi, több megoldatlan bűncselekményt érintő ügyet kell újra felgöngyölíteniük. Matthew McConaughey karizmatikus és folyton pesszimista detektívjét remekül ellensúlyozta a családos, pozitív figurát hozó Woody Harrelson. Kettejük párosa, a közöttük kialakuló kémia adja a sorozat lényegét, mindemellett pedig a True Detective remek karaktertanulmányokkal, magába szippantó atmoszférával, egyedi és formabontó megvalósítással rendelkezik, mára már hivatkozási pontnak számít, az egyik legjobb nyomozós sorozatnak tartják. Az antológia-formátum miatt a további évadokban már másokat láthattunk a főbb szerepekben, és hiába próbálkoztak Colin Farrellék, Mahershala Aliék és Jodie Fosterék, vagy éppen maga Pizzolatto - aki a második és harmadik felvonásból is kivette a részét, csak a negyedik esetében adta át a stafétát Issa Lópeznek - az első szezon sikerét, összerakottságát, esszenciáját már csak nyomokban tudták megismételni.

Valós halál (Altered Carbon)

Richard K. Morgan Altered Carbon (Valós halál) című sci-fi regénye 2002-ben jelent meg, és olyasvalamire épít, aminek a gondolatával valószínűleg mindenki eljátszadozott már, a halhatatlanságra. A sztori szerint több mint 300 évvel járunk a jövőben, amikor az emberiség már kifejlesztette azt a technológiát, amivel kvázi elérhető az örök élet: az emberek tudatai egy eszközben tárolódnak, melyet - megfelelő fizetség esetén - a régi elhasználódott test után egy újba ültetnek bele. A társadalmi egyenlőtlenségek azonban itt sem tűnnek el, így míg a gazdagok több testet is fenntartanak, addig a szegények ki vannak szolgáltatva a biztosítóknak. Ebbe az egyszerre disztópikus és utópisztikus jövőbe tér vissza 250 éves börtön után Joel Kinnaman karaktere, Takeshi Kovacs, és rajta keresztül fedezzük fel ezt a futurisztikus világot. A Valós halál vizuálisan lehengerlő, ráadásul súlyos kérdéseket tesz fel, miközben Kinnaman szikár játékával, izgalmasan megkoreografált harci szekvenciáival bűvöli el a nézőt. A folytatásban már Anthony Mackie játssza Kovacsot, és bár megvannak a maga erényei ennek a szezonnak is, összességében képtelen felérni az erős kezdéshez: lapossá, érdektelenebb, sekélyesebbé vált, és Mackie teljesítménye gyengébb, mint Kinnamané.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Végtelen matrjoska (Russian Doll)

Nadia Vulvokov (Natasha Lyonne) újra meg újra átéli a 36. születésnapi buliját. Minden nap meghal, hogy aztán a következő pillanatban ismét egy mosdóban találja magát, és felcsendüljön Harry Nilsson Gotta Get Up című dala. Az önpusztításra hajlamos karakter először alkohol- és drogfogyasztási szokásaihoz vezeti vissza ezt a furcsa anomáliát, de a történet haladásával egyre rémisztőbb alternatívákat lát maga előtt. Ez a változatosság jellemzi az egész sorozatot, beleértve a hangvételét is: dramedyként elsősorban a humoros és drámai elemeket keveri, de a főhős hangulatától függően néhol átcsap misztikusba vagy akár horrorisztikusba is. Bravúros módon a nyolc, egyenként szűk félórás epizód elég arra, hogy a sorozat elmesélhesse a komplex gondolatmenetét, és össze is álljon egy kerek egésszé. A befejezés annyira tökéletes lett, amennyire csak lehetett, ezért a második évad már alapvetően feleslegesnek érződik, ehhez pedig még hozzáadódik, hogy Nadia szerethető furcsaságai néha már elviselhetetlenné válnak, a családja háttértörténete kusza és elnyújtott, és az előddel szemben itt nincs meg az a vonzerő, ami arra ösztönöz, hogy végignézd.

Westworld

A Westworld egyike azon kevés, mesterséges intelligenciáról, robotok öntudatra ébredéséről szóló történeteknek, amelyek megfontoltan nyúltak a témákhoz, kiaknázták a benne rejlő lehetőségeket és olyan körítést adtak hozzá, aminek köszönhetően emlékezetessé, sőt a technológia fejlődését látva relevánssá vált az élmény. A Michael Crichton 1973-as filmje, a Feltámad a vadnyugat alapján készült produkció egy kalandparkba kalauzolt el minket Jonathan Nolan és Lisa Joy vezényletével, ahol a gazdagok emberre emlékeztető robotokon élhették ki a vágyaikat. A sorozat 2016-ban rajtolt el, és azóta is emlegetik zseniális koncepciója, történetvezetése, atmoszférája és erős színészi játékai miatt, amik a további szezonokra egyre jobban kivesztek a szériából. A második évad már-már érthetetlen, mozaikszerű narratívát kapott, miközben új karakterekkel, szabályokkal és tétekkel bombázta a nézőket, a harmadik pedig sokkalta szájbarágósabb és sótlanabb lett a korábbiaknál. A negyedik volt a kegyelemdöfés, ami már az HBO-nak is sok volt, így az ötödiket be se rendelték. Visszatekintve, bőven elég lett volna, ha Nolan és Joy megállnak egy minisorozatnál.  

Oldalak: 1 2

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)