Hirdetés

A Denuvo fejlesztői bejelentették, hogyan tervezik visszaszorítani a kalózkodást

|

Az Irdeto világgá kürtölte az ötletét, ami nem a legbölcsebb lépés volt.

Hirdetés

Sokan ekézik napjaink egyik legnépszerűbb piszkálásvédelmi megoldását, a Denuvót, mondván az rossz hatással van a PC-k és a játékok teljesítményére is, a fejlesztők viszont örülnek az Irdeto rendszerének, mert bár feltörhetetlenséget nem garantál, hetekre/hónapokra van szükség, mire áthatolnak a védelmén, ami elég arra, hogy a kezdeti eladások jól alakuljanak. 

Persze előbb-utóbb mindig sikerül megkerülni a DRM-et, ezért a cég kigondolt egy új megoldást, amelynek használatával a stúdiók még jobban visszaszoríthatnák a kész és félkész videojátékok kikerülését, így nem kell feltétlenül egy rivális védelmet alkalmazniuk a Denuvo mellett

Hirdetés

Az Irdeto az idei Game Developers Conference-en jelentette be új, kalózkodás elleni szoftverét TraceMark for Games néven, amely lehetővé teszi a vízjelek használatát a játékok különböző verzióiban. A fejlesztők választhatnak, hogy látható vagy láthatatlan vízjeleket használnak-e, így kettős megközelítést alkalmazhatnak a kiszivárgott tartalmak pontos nyomon követéséhez, egészen a forrásig. Az Irdeto a következőkkel magyarázza a TraceMark for Games hasznosságát: 

"Ez kétszer is elgondolkodtatja a potenciális kiszivárogtatókat, mivel tudják, hogy bármilyen jogosulatlan terjesztés közvetlenül hozzájuk köthető. A meglévő fejlesztési munkafolyamatokba való könnyű integrálhatósága vonzóvá teszi ezt a funkciót a játékfejlesztők számára, akik a játékosok élményének veszélyeztetése nélkül szeretnék biztosítani a tartalmaikat."

A cég hozzátette, hogy a TraceMark tartalmazni fog egy "önkiszolgáló észlelési portált" is, amelynek célja, hogy képessé tegye a fejlesztőket és a tartalmak tulajdonosait arra, hogy függetlenül ellenőrizhessék, ha vízjeleket észlelnek a munkájukban. Az Irdeto szerint ez az észlelés még akkor is működik, ha a vízjelek kiszűrése vagy megkerülése érdekében direkt változtatnak a fénysűrűségen, valamint elmosódásnak, tömörítésnek vagy vágásnak van kitéve az adott tartalom. 

Ez segíthet a fejlesztőknek a kalózkodás elleni küzdelemben, viszont felmerül két kérdés: egyrészt az, hogy vajon ez a funkció is negatív befolyással lesz a gépekre és játékokra, mint a Denuvo? (Nem véletlenül került ki többek között a Doom Eternalből és a Resident Evil Village-ből is, miután a vásárlók a teljesítményre panaszkodtak). Másrészt biztosan jó ötlet volt nyilvánosan beharangozni, ha a lebuktatás a cél? Ez inkább kihívást szülhet, mint megoldást. Ti mit gondoltok?

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)